ایرانیان جهان
سرمقاله حمایت/ بصیرت مردم انقلابی
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 08:56:39
ایرانیان جهان - حمایت / « بصیرت مردم انقلابی » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر محمدحسن قدیری ابیانه است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1. ناآرامی‌های اخیر که به دنبال افزایش قیمت بنزین شکل گرفت و با حمایت و خرسندی آمریکا، اروپا، منافقین و هواداران شاه معدوم همراه بود، چندان دوام نیافت و با حضور چند روز گذشته مردم در شهرهای کشور، این توطئه نیز همچون کف روی آب، محو و نابود شد. مردم غیور زنجان، تبریز، شهرکرد، اراک، گرگان، همدان و ... به‌صورت خودجوش، تظاهرات و تجمعاتی را در حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری برگزار کرده و یا در شرف برگزاری دارند. این در حالی است که حوادث اخیر یک‌بار دیگر نشان داد دشمن، مترصد فرصت است تا وارد عمل شود و مطالبات عمومی را به سمت هرج‌ومرج و ناآرامی پیش ببرد. مرتجعین منطقه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی کوچک و بزرگ، همه عِدّه و عُدّه خود را به میدان آوردند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند با این حال، حضور همراه با بصیرت مردم، اجازه تک‌تازی و جولان به آن‌ها نداد.
2. طنز ماجرا اینجاست که کشورهای تحریم کننده اقلام دارویی و غذایی که هدفی جز ایجاد نارضایتی عمومی به‌منظور کشاندن مردم به خیابان‌ها و شکل‌گیری آشوب‌ها ندارند، اکنون نگران معیشت مردم و مدعی رفاه و آزادی آن‌ها شده‌اند! این دیدگاه غلط که تنگناهای اقتصادی می‌تواند مردم را به مواجهه با نظام وادارد، یکی از پیش‌فرض‌های اشتباه نظام سلطه درباره ملت غیور و شریف ایران است. این برداشت نادرست از آنجا ناشی می‌شود که غرب، هر نوع خیزش و قیامی را به نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی ربط می‌دهد و تصور یک انقلاب ارزشی و دینی برایش یا ممکن نیست و یا دشوار است. به دلیل این نگاه، قادر به تحلیل تمام‌عیار و جامع جمهوری اسلامی نیستند و فهم اینکه یک ملت برای حفظ قیام خود، از خون و جان و مالشان بگذرند، آن‌ها را همیشه دچار خطاهای راهبردی کرده است. به بیان ساده‌تر، این نشان‌دهنده حماقت آن‌هاست که از یک‌سو با وضع تحریم‌های سنگین علیه مردمی که «تروریست»‌ خطابشان می‌کنند، در کنار حمایت از گروهک های جنایتکار و منافقین با پرونده سیاه کشتار 17 هزار نفر، باز هم دم از همراهی با مردم می‌زنند و در میانه سنگین‌ترین فشارهای بین‌المللی، ادعای جانب‌داری آن‌ها از ملت ایران، گوش فلک را کر کرده است!
3. سیاه‌بازی و نمایش عوام‌فریبانه دلقک‌های بین‌المللی همچون وزیر و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رئیس گروه اقدام علیه ایران و کشورهای بدسابقه‌ای همچون فرانسه و آلمان که به‌ظاهر از مردم حمایت کرده‌اند، در حالی است که به‌خوبی می‌دانند این جماعت فتنه‌گر، «مردم» نیستند. آن‌ها همچنین توضیح نداده‌اند که جمهوری اسلامی چه زمانی از اعتراضات «قانونی» ممانعت به عمل آورده و با کدام تجمع مسالمت‌آمیز شناسنامه‌دار برخورد کرده است؟! گویا این دأب آمریکا و اروپاست که آشوب و اغتشاش را به‌حساب مطالبه عمومی بگذارند و اقدامات امنیتی پیاده‌نظام خود در داخل را «اعتراض مسالمت‌آمیز» جلوه دهند!! از طرفی، جهان شاهد نحوه برخورد پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و معترضین به نظام سرمایه‌داری در جنبش «وال‌استریت» بود و برخورد قهرآمیز پلیس فرانسه با جلیقه زردها را نیز نظاره کرد. این اتفاقات نشان می‌دهند که مدعیان دموکراسی و آزادی در این آزمون مردود شده و از این رو، حق تعیین تکلیف و دخالت در امور داخلی ایران اسلامی را ندارند.
4. اغتشاشگران از مدت‌ها پیش آموزش‌دیده و حتی مسلح شده بودند تا به بانک‌ها، اماکن دولتی و خصوصی، مساجد، حوزه‌های علمیه و شهروندان حمله کنند و آن‌ها را هدف قرار دهند. آشوبگرانی که غرب مدعی حمایت از آن‌هاست، با جمع‌آوری قرآن‌ها در یک مصلی و هتک حرمت به مقدس‌ترین کتاب مسلمانان نشان دادند که افزون بر وطن‌فروشی، با آموزه‌های دینی نیز کاملاً در تعارض هستند. اگر به فرض محال، ملت ایران حتی انقلابی هم نبودند، علیه اوباش اجاره‌ای و هتاک به پا می‌خواستند. این روش نخ‌نما شده، همان شیوه‌ای است که دیکتاتورهای پهلوی بکار می‌گرفتند و عاقبت سرنگون شدند و حالا که مهره‌های استکبار در ایران جایی ندارند، اراذل مواجب‌بگیر را به خیابان‌ها گسیل کرده‌اند تا مأموریت آن‌ها را به سرانجام برسانند. به تعبیر حکیمانه «از قضا سرکنگبین صفرا فزود، روغن بادام خشکی می‌نمود» اما هر چه رشته بودند، پنبه شد و کاری کردند که مردم در دفاع از نظام و انقلاب به میدان بیایند.
5. وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند که از تصمیم سران سه قوه حمایت می‌کنند، مردم متوجه تکلیف خود شده و دریافتند که این سیاست اقتصادی، در نهایت به نفع آنان است؛ هر چند به نحوه اجرا و زمان آن انتقادات و اعتراضاتی داشتند. در نتیجه، صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کرده و دست نیروهای نظامی و امنیتی برای برخورد قاطع با متخلفین را باز گذاشتند.
افزون بر این، شرکت مردم در تظاهرات حمایتی از نظام اسلامی و علیه اوباش و آشوبگران، پاک‌سازی اساسی و اقدام مهمی است که پیام روشنی برای توطئه گران بین‌المللی دارد و آن اینکه، ملت بصیر ایران دریافته‌اند که هدف اصلی همه توطئه‌ها، ایجاد نارضایتی در میان آن‌هاست و کسانی که می‌کوشند با تحرکات خبیثانه و رذیلانه امنیت کشور را زیر سؤال ببرند، در خط پایان باید منتظر مردم باشند چون انفکاکی میان خود و نظام نمی‌بینند.
6. علاوه بر این، حوادث اخیر، پنجره‌ای فراخ و شفاف برای شناسایی پیاده‌نظام دشمن و عوامل نفوذی گشود تا تکلیف نظام و ملت با این عناصر روشن شود. کسانی که به اعتبار وعده‌های مالی و مواجب خارجی دست به تخریب و قتل زدند، سلاح به روی مردم گشودند یا کوشیدند به مراکز نظامی حمله کرده و تسلیحات آن‌ها را در اختیار بگیرند و عناصری که این اطلاعات را ارائه کردند، مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود، چراکه نظام اسلامی با کسانی که امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و جاده‌صاف‌کن توطئه‌ها باشند، مماشات نخواهد کرد.
نکته پایانی اینکه راهپیمایی‌های اخیر و خودجوش اخیر، نوید امنیتی دوباره و تحکیم شده همچون آرامش پس از یوم‌الله 9 دی سال 88 را می‌دهد. توهین فتنه‌گران به مقدسات در عاشورای حسینی آن سال، نسخه آشوبگران را پیچید و اهانت جماعت اوباش به مقدسات و به خطر انداختن جان و مال و ناموس مردم در ناآرامی‌های اخیر نیز خشم مردم را برانگیخت و فصل دیگری از حضور حماسی ملت در حمایت تمام‌قد از نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/106393/سرمقاله-حمایت--بصیرت-مردم-انقلابی
بستن   چاپ