ایرانیان جهان
احتمال تاثير ايبووپروفن بر افزايش عمر
سه شنبه 2 دي 1393 - 12:30:11 PM
ايرنا
بر اساس تحقيقاتي که پژوهشگران امريکايي بر روي چند گونه حيواني انجام داده و نتايج آن را در نشريه امريکايي «Public Library of Science-Genetics» منتشر کردند، داروي ايبوپروفن با حفظ وضع سلامت مي تواند به افزايش طول عمر کمک کند.

«مايکل پوليمنيس» کارشناس بيوشيمي در دانشگاه تگزاس در تشريح تحقيقات خود و گروه همراهش گفت: «ابتدا ايبوپروفن را بر روي مخمر نان به کار برديم که نمونه مشخصي از تحقيق بر روي پيري است. در اين تحقيق، متوجه شديم ايبوپروفن باعث افزايش عمر اين ميکروب ها مي شود».

وي که از محققان اصلي طرح است، گفت: «سپس اين تجربه را با کرم و مگس سرکه انجام داديم و مشاهده کرديم که آنها به مدت طولاني تري سالم مانده و عمرشان نيز افزايش پيدا مي کند».

بر اين اساس، کرم ها و مگس هاي سرکه اي که اين داروي ضد التهاب را دريافت کردند، 15 درصد بيش از ديگر همنوعان خود زيستند. يعني انسان ها مي توانند در صورت مثبت بودن آزمايش بر روي آنان، 10 سال بيشتر و با حفظ سلامت بيشتر زندگي کنند.

اين يافته جديد پزشکي در حالي ارائه مي شود که استفاده از ايبوپروفن به عنوان مسکن و ضد التهاب، بسيار گسترده است.

پوليمنيس همچنين خاطر نشان کرد: ايبوپروفن توانايي سلول هاي مخمر را در ساخت يک اسيد آمينه مهم به نام «تريپتوفان» افزايش مي دهد. اين اسيد آمينه در رژيم غذايي انسان نقش مهمي ايفا مي کند. تريپتوفان در ساختمان بسياري از پروتئين ها وجود داشته و در ساخت برخي ميانجي هاي عصبي مانند سروتونين نيز موثر است.

محققان دانشگاه تگزاس در عين حال اذعان داشتند که هنوز مکانيسم دقيق ايبوپروفن و نحوه افزايش طول عمر را درک نکرده اند.

پوليمنيس تاکيد کرد: يافته او و گروهش نشان مي دهد تحقيق بيشتر در اين مورد ارزش انجام آن را دارد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1064/احتمال-تاثير-ايبووپروفن-بر-افزايش-عمر
بستن   چاپ