ایرانیان جهان
هشدار چین به کانادا درباره حمایت از رویه آمریکا در اعتراضات هنگ کنگ
یکشنبه 3 آذر 1398 - 9:22:29 AM
ایرانیان جهان-
سفیر جدید چین در کانادا به دولت اُتاوا هشدار داد که دنباله روی از خط آمریکا در حمایت از معترضان خشونت طلب هنگ کنگ به روابط چین و کانادا آسیب جدی وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جدید چین در کانادا از دولت اُتاوا خواست خط آمریکا درباره حمایت از معترضان خشونت طلب در هنگ کنگ را در پیش نگیرد. 
براساس گزارش راشا تودی، «کانگ پی وو» که به تازگی به عنوان سفیر پکن در اتاوا منصوب شده است به دولت کانادا هشدار داد که تکرار صدای آمریکا در حمایت از معترضان هنگ کنگ توسط دولت کانادا به روابط دو کشور شدیدا آسیب خواهد زد. 
براساس این گزارش، در حالی که نمایندگان کانادایی درباره حدود 300 هزار شهروند کانادایی ساکن هنگ کنگ ابراز نگرانی کرده اند، دولت این کشور هنوز رسما از جنبش اعتراضی هنگ کنگ حمایت نکرده است. 
کانگ با اشاره به این موضوع از دولت کانادا خواست از اتخاذ چنین موضعی جدا خودداری کند. 
هفته گذشته به رغم هشدارهای مکرر پکن به واشنگتن درباره لزوم عدم مداخله در امور هنگ کنگ و چین، سناتورهای آمریکایی به اتفاق آرا طرح موسوم به «لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ» را تصویب کردند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طرح مداخله جویانه دیگری را به تصویب رساند و اکنون این لایحه منتظر امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. 
با اینکه این مصوبه ها هنوز امضا نشده است دولت چین شدیدا نسبت به تصویب آن در مجالس آمریکا واکنش نشان داد و اعتراض کرد. 
 «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گذشته هشدار داد، تصویب این لایحه در آمریکا به «تحریک مجرمین خشونت طلب» و «ایجاد اختلال در هنگ کنگ و حتی نابودی آن» منجر خواهد شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/107136/هشدار-چین-به-کانادا-درباره-حمایت-از-رویه-آمریکا-در-اعتراضات-هنگ-کنگ
بستن   چاپ