ایرانیان جهان
رقابت تسلیحاتی فرانسه و آمریکا برای تقویت سامانه های راداری عربستان
یکشنبه 3 آذر 1398 - 9:25:53 AM
ایرانیان جهان- آمریکا و فرانسه پس از حمله ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، رقابت برای تقویت سامانه های راداری سعودی را افزایش داده اند.

به گزارش شنبه شب رویترز، ژنرال «کنت مک کنزی» رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت: ما با سعودی ها برای افزایش شبکه بندی سامانه های آنها همکاری می کنیم. این اقدام آنها را قادر می سازد تا در مقابل چنین تهدیدهایی (حملات ماه سپتامبر) بهتر دفاع کنند.
عربستان و آمریکا ادعای بی اساس نقش داشتن ایران در حمله به آرامکو را مطرح کرده اند هرچند تاکنون سندی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده اند. آمریکا با دامن زدن به ایران هراسی هزاران نیرو و سخت افزارهای نظامی به عربستان فرستاده است.
مک کنزی که در بحرین با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: ما در حال پالایش اطلاعات در خصوص آن حملات هستیم و نتایج آن توسط عربستان منتشر خواهد شد.
مک کنزی تایید کرد که ارتش آمریکا حضور خود را در «پایگاه هوایی شاهزاده سلطان» در جنوب ریاض و پایگاه های خود در قطر و بحرین تقویت می کند.
در همین حال، فرانسه با آمریکا رقابتی را برای فروش سلاح به اعراب حاشیه خلیج فارس شروع کرده است. «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه شنبه در بحرین گفت که پاریس «یک بسته قوی از سامانه های پیشرفته هشداری» از جمله رادارها را به عربستان می فرستد.
وی افزود: این سامانه ها در روزهای آتی به عربستان می رسند و به سرعت عملیاتی خواهند شد.
مک کنزی و پارلی که هر دو برای حضور در کنفرانس امنیتی «گفت وگوی منامه» به بحرین رفته اند، از تکرار اتهام زنی ها علیه ایران به عنوان فرصت و زمینه ای به منظور فروش سلاح به شیخ نشین های عرب استفاده کردند.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/107138/رقابت-تسلیحاتی-فرانسه-و-آمریکا-برای-تقویت-سامانه-های-راداری-عربستان
بستن   چاپ