ایرانیان جهان
دیابت در کمین زنان کارمند
چهارشنبه 13 تیر 1397 - 7:51:54 AM
ایرنا
ایرانیان جهان- این مطالعه جدید که توسط محققان مرکز تحقیقاتی FRQS در کبک کانادا انجام شد، نشان می دهد که دست کم 45 ساعت کار در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در زنان افزایش می دهد اما به نظر می رسد که از مردان در برابر ابتلا به این بیماری محافظت می کند.
این مطالعه که بر روی هفت هزار و 65 کارمند انجام شد، اولین مطالعه ای است که تاثیر ساعات کاری را بر خطر ابتلا به دیابت بر تعداد قابل توجهی از زنان و مردان بررسی می کند.
محققان متوجه شدند، درحالی که ساعت کاری طولانی خطر ابتلای یک مرد به دیابت نوع دو را کاهش می دهد اما بیش از 45 ساعت کار در هفته خطر ابتلای یک زن را تا 63 درصد افزایش می دهد.
محققان گفتند: به نظر می رسد که دلیل اصلی این موضوع این حقیقت است که کارمندان زن بعد از کار نیز وظایف زیادی در رابطه با کارهای خانه باید انجام دهند.
آنها افزودند:این نتایج ممکن است برای مردانی که در موقعیت های مشابه با زنان قرار دارند صدق کند اما مردانی که بیشترین ساعات کاری را انجام می دهند تمایل دارند که بهترین حقوق را دریافت کنند، در موقعیت های شغلی بالاتری قرار گیرند و کمتر کار خانه انجام دهند، همین موضوع به آنها یک حس شادی بدون استرس می دهد که به نظر می رسد محافظت کننده باشد.
محققان در عین حال تاکید کردند که پرداخت حقوق بهتر و قرار گرفتن در یک جایگاه شغلی بالاتر می تواند به پایین آوردن خطر ابتلای زنان به دیابت کمک کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/10720/دیابت-در-کمین-زنان-کارمند
بستن   چاپ