ایرانیان جهان
رونمایی شرکت رنو: شاسی بلند قاجار
دوشنبه 4 آذر 1398 - 07:51:50
ایرانیان جهان - توجه> منبع خبر ویکیپدیا و سایتهای خودرو در داخل ایران می باشد و درباره وجه تسمیه نیاز به بررسی بیشتر است.
بتازگی شرکت رنو در اقدامی جالب یک شاسی بلند به نام شاهان قاجاری تولید کرده اند. گفته می شود این تولید به خاطر مظفرالدین شاه قاجار بوده است. مظفرالدین شاه بسیار روشنفکر و مدرن بوده و در سفرهای اروپایی که می رفته به مانند یک اروپایی با نزاکت و مدرن رفتار می کرده است و عکس هایی که از او با ملکه النا در ایتالیا هست خود گویای این مطلب هست. ویکیپدیا درباره ارتباط این خودرو با شاه مظفرالدین قاجار و قشقایی توضیحاتی داده است. اینجا

Iranian king Mozaffaredin Shah Qajar walks hand-in-hand with Italian Queen Elena on a 1902 European trip
رنو با رونمایی از مدل جدید «قاجار» از ورود به بازار شلوغ اما پرسود شاسی‌بلندهای کوچک خبر داد. کاجار، بر روی پلتفرم نیسان قشقایی ساخته می‌شود و اولین مدل رنو خواهد بود که در چین تولید می‌شود.

خودروهای کراس‌اوور، که ترکیبی از تجربه سواری شاسی‌بلند بر روی ساختار یک سواری است، در ده سال گذشته رونق زیادی پیدا کرده است. از هر پنج خودرویی که امروز در جهان فروخته می‌شود، یکی کراس‌اوور است. سهم این خودروها در بازار چین حتی بیشتر از این است و به حدود سی درصد می‌رسد.
خودروسازان هم به این فرم از خودرو علاقه‌ دارند. چون سود آنها ده تا بیست درصد بیشتر از خودروهای سدانی است که براساس آنها ساخته می‌شود. به طور مثال قیمت پایه رنو کلیو 13 هزار و 500 یورو است در حالی که رنو شاسی بلند «کپچر» که بر روی پلتفرم کیلو ساخته می‌شود از 16 هزار و 300 یورو به بالا فروخته می‌شود.
رونق این بازار تا حدی است که رنو نمی‌تواند از آن چشم بپوشد. مخصوصا اینکه نیسان قشقایی، خودرویی که توسط شریک رنو ساخته می‌شود اکنون پرفروش‌ترین کراس‌اوور در اروپا است و کارخانه فرانسوی می‌تواند برای رسیدن به صدر بازار از این طریق میان‌بر بزند.



A Renault Kadjar, a new crossover SUV, is seen during a presentation in Saint-Denis near Paris February 2, 2015. REUTERS/Charles Platiau


http://www.ilandnews.ir/fa/News/107371/رونمایی-شرکت-رنو--شاسی-بلند-قاجار
بستن   چاپ