ایرانیان جهان
حکیم: سکوت جهان در قبال غزه بیانگر استانداردهای دوگانه است/ تاکید بر حفظ سیاست متوازن عراق در عرصه بین‌المللی
دوشنبه 15 آبان 1402 - 12:36:49
ایرانیان جهان - رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد سکوت جهان در قبال غزه،نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه در تعامل با آزادی بیان و حقوق بشر و حقوق ملت‌ها در بیان مطالباتشان است. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«سیدعمار حکیم»،در دیدار با سفرا و مقامات ارشد وزارت خارجه عراق گفت که بحران غزه را نمی‌توان به آنچه در 7 اکتبر و پس از آن رخ داد خلاصه کرد بلکه این بحران نتیجه مرحله دشواری است که 7 دهه به طول انجامیده است.
حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی مصداق نسل‌کشی است وی با بیان اینکه جهان شاهد سقوط ارزش‌های اخلاقی است که در آن بیش از 2 میلیون و 300 هزار شهروند بدون آب، غذا، دارو، برق و سوخت و زیر بمباران وحشیانه به سر می‌برند، افزود: سکوت جهان در قبال این وضعیت نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه در تعامل با آزادی بیان و حقوق بشر و حقوق ملت‌ها در بیان مطالباتشان است.
حکیم موضع پیشگام عراق در حمایت از مسئله فلسطین چه در سطح مرجعیت و چه در سطح دولت و دستگاه دیپلماسی و چه در سطح مردمی و رسانه‌ای را شایسته تحسین دانست و تأکید کرد که طبق نص صریح قانون اساسی هرگونه تصمیم‌گیری درباره جنگ و صلح فقط و فقط بر عهده پارلمان است.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن چالش امنیتی و سیاسی در عراق به چالش اقتصادی و زیست‌محیطی اشاره و عنوان کرد که ثبات سیاسی سبب تأمین ثبات امنیتی و اجتماعی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی می‌شود.
رهبر جریان حکمت ملی عراق یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور را ترویج دستاوردها و پایان دادن به تصورات منفی درباره عراق و بهره‌برداری از نگاه مثبت به عراق در مرحله کنونی دانست.
بر اساس گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم همچنین بر اولویت مسائل اقتصادی در تحرکات دیپلماتیک و تلاش برای برقراری شراکت‌های اقتصادی و تشویق شرکت‌ها به گشودن دفاتر نمایندگی در عراق و همچنین بر ترویج و تبلیغ گردشگری عراق تأکید کرد.
وی خواستار استفاده از امکانات دیپلماسی نرم و دیپلماسی مردمی از سوی سفارتخانه‌های عراق در کشورهای جهان و تعامل مستقیم با مردم و فعالان اجتماعی آن کشورها بر اساس منافع ملی عراق شد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق ائتلاف اداره الدوله به عنوان ائتلاف حاکم در عراق را ائتلافی فرافرقه‌ای و فراقومی دانست و تأکید کرد که لازم است دیپلماسی عراق نیز بیانگر هویت ملی جامع کشور باشد.
حکیم همچنین در پایان بر سیاست متوازن عراق و لزوم حفاظت از این توازن در عرصه بین‌المللی تأکید کرد.
انتهای پیام/

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1081440/حکیم--سکوت-جهان-در-قبال-غزه-بیانگر-استانداردهای-دوگانه-است--تاکید-بر-حفظ-سیاست-متوازن-عراق-در-عرصه-بین‌المللی
بستن   چاپ