ایرانیان جهان
شهرک سازی غیرقانونی صهیونیست ها به قلب الخلیل رسید
دوشنبه 11 آذر 1398 - 09:00:20
ایرانیان جهان - ایرنا / «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از آغاز برنامه ریزی ها و اقدامات اولیه برای ساخت یک شهرک در قلب شهر "الخلیل" در جنوب کرانه باختری خبر داد.
به گزارش شبکه 13 تلویزیون اسرائیل، این شهرک جدید قرار است در مرکز شهر الخلیل در منطقه ای معروف به بازار "الحسبه" احداث شود.
با ساخت واحدهای جدید در این منطقه تعداد شهرک نشین های الخلیل دو برابر و یک مسیر ویژه برای دسترسی یهودیان به "حرم ابراهیمی" (محل دفن ابراهیم نبی(ع) مهیا خواهد شد و کمیته میراث جهانی یونسکو در تیر ماه 96 (جولای 2017) مسجد ابراهیمی را به عنوان میراث فرهنگی فلسطین به رسمیت شناخت و آن را ثبت جهانی کرد. یهودیان از این مکان برای برگزاری بسیاری از مراسم های خود از جمله "جشن حنوکا" استفاده می کنند.
از سویی قرار است مغازه های قدیمی متعلق به فلسطینیان در این بازار که در حدود 50 باب می باشد، تخریب و به جای آنها مراکز خرید جدید احداث شود؛ فلسطینیان از سال 1994 میلادی (1373) پس از بسته شدن بازار از سوی رژیم صهوینیستی حق استفاده از مغازه های خود را نداشتند.
بخش قدیمی شهر الخلیل از سال 1967 میلادی تحت کنترل اسرائیل است و در حدود 400 یهودی در شهرک های غیرقانونی این منطقه ساکن هستند.
ساخت شهرک از سوی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی یک موضوع قدیمی اما همیشگی در قضیه فلسطین محسوب می شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 400 هزار نفر در شهرک های کرانه غربی رود اردن و 200 هزار نفر دیگر نیز در شهرک‌های موجود در قدس اشغالی زندگی می‌ کنند.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شش‌ روزه در سال 1967 با کشورهای مصر، سوریه و اردن، مناطقی از جمله قدس شرقی و کرانه غربی رود اردن را به تصرف خود درآورد و بلافاصله ساخت شهرک‌ در این مناطق را آغاز کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال 2016(آذر 95) از اسرائیل خواست برنامه‌های شهرک ‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد.
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست ها از سوی طرف های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه طلبی ها و جنایت های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/108600/شهرک-سازی-غیرقانونی-صهیونیست-ها-به-قلب-الخلیل-رسید
بستن   چاپ