ایرانیان جهان
واکنش عمار حکیم به بیانیه مرجعیت عراق
دوشنبه 11 آذر 1398 - 14:16:56
ایرانیان جهان - تسنیم / سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به بیانات امروز مرجعیت از پارلمان عراق خواست که با برگزاری نشستی فوق‌العاده اجرای اقداماتی که مرجعیت عالی بدان فراخواند را آغاز کند.
به گزارش دفتر رسانه حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با اعلام تأسف و تأثر شدید از حوادث خونبار در تظاهرات دو روز گذشته که ده‌ها شهید و مجروح از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در پی داشت، اظهار داشت: از پارلمان عراق می‌خواهیم که با برگزاری نشستی فوق‌العاده اجرای اقداماتی را که مرجعیت عالی بدان فراخواند آغاز کند و جلسات خود را تا زمان تصویب قانون منصفانه انتخاباتی براساس رأی‌دهی به افراد و تصویب قانون کمیساریای عالی مستقل انتخابات با مشورت سازمان ملل متوقف نکند.
وی همچنین ادامه داد: از دستگاه‌های قضایی نیز می‌خواهیم که تحقیقاتی عادلانه و فوری درباره حوادث استان‌های ذی‌قار و نجف اشرف آغاز کند.
حکیم همچنین خطاب به تظاهرات‌کنندگان گفت: از تظاهرات‌کنندگان نیز می‌خواهیم که مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند و نفوذیان را که در پی شرارت در عراق و کشاندن کشور به سمت آشوب و درگیری داخلی هستند از خود جدا کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/108712/واکنش-عمار-حکیم--به-بیانیه-مرجعیت-عراق
بستن   چاپ