ایرانیان جهان
درآمد 10 هزار میلیارد تومانی مالیات در ماه
دوشنبه 11 آذر 1398 - 15:02:28
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / درآمد مالیاتی کشور ماهانه 10 تا 10 و نیم هزار میلیارد تومان است.
امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: درآمد مالیاتی کشور ماهیانه 10 تا 10 و نیم هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: اداره کشور مثل تمامی کشورهای دنیا باید براساس چارچوب های اساسی صورت گیرد و ما هم مانند دیگر کشورها مشکلاتی برای تامین منابع مورد نیاز داریم.
وی تصریح کرو: تمام کشورهای دنیا ٨5 تا ٩٠ درصد درآمد اداره کشور را از مالیات کسب می کنند و اگر درآمد دیگری هم داشتند بازهم باید از مالیات استفاده کنند.
بیشتر بخوانید: جریمه در انتظار پزشکانی که کارتخوان نصب نمی‌کنند
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: زمانی که خرج روزانه کشور بیش از درآمد است دولت مجبور به استقراض، فروش اموال، چاپ پول و دریافت درآمد است ولی در شرایط فعلی چاپ پول همان دریافت مالیات مستقیم از مردم است که تورم را به همراه خواهد داشت. این موضوع فشار سنگینی برای خانوارها ایجاد می کند.
پارسا بیان کرد: چاپ پول ظالمانه ترین روش برای جبران کسری درآمد دولت است و این موضوع به طبقات پایین جامعه فشار بیشتری وارد می کنند و مالیات تورمی و مستقیم همان مالیات واقعی در کشور است. کشور ماهانه حدود ١٠ تا ١٠.5 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/108728/درآمد-10-هزار-میلیارد-تومانی-مالیات-در-ماه
بستن   چاپ