ایرانیان جهان
کارت دعوت عربستان برای امیر قطر
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 00:53:52
ایرانیان جهان - ایرنا / امیر قطر دعوتنامه رسمی پادشاه عربستان را برای شرکت در اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع قطری، دعوتنامه رسمی بن عبدالعزیز از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در حالی است که چهلمین اجلاس سران شورای همکاری قرار است در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) در ریاض برگزار شود.
این دعوتنامه امروز توسط عبدالطیف بن راشد الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تحویل شد.
بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض تصمیمات مهمی را در باره تقویت همبستگی، تعمیق روابط و همکاری میان کشورهای عضو و تقویت ارکان این شورا اتخاذ کند.
این نشست درحالی برگزار خواهد شد که بیش از 2 سال از قطع روابط کامل عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر می‌گذرد.
کشورهای چهارگانه عربی از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
کشورهای تحریم کننده، 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109036/کارت-دعوت-عربستان-برای-امیر-قطر
بستن   چاپ