ایرانیان جهان
معادله چند مجهولی بودجه 99
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 11:21:10
ایرانیان جهان - خراسان / در حالی که در سال آینده منابع نفتی بودجه محدود است و ظاهرا قرار نیست نرخ ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی هم تغییری کند، وزیر اقتصاد اعلام کرد که میزان درآمدهای مالیاتی نیز برای سال آینده 160 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. رقمی که فقط رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
به گزارش خراسان این در حالی است که مدت‌هاست حرف و حدیث های بسیاری در خصوص حذف معافیت های مالیاتی (از جمله درباره بازیگران، مناطق آزاد، شرکت های صادراتی و ...) در سال آینده مطرح شده بود، اما به نظر می رسد درباره حذف این معافیت ها عقب‌نشینی کرده است تا معادله چند مجهولی بودجه آینده همچنان حل نشده باقی بماند. البته وزیر اقتصاد گفته است که این موضوعات به زودی در اصلاحیه قانون مالیات تعیین تکلیف می شوند. در هر حال دولت باید بودجه خود را با تغییراتی در میزان مالیات، نرخ تسعیر ارز و میزان فروش نفت تنظیم کند.
به گزارش تسنیم، فرهاد دژپسند دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در سال قبل 109 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد، گفت: برنامه ما آن است که برای سال بعد حدود 160 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر بگیریم. در لایحه بودجه امسال درآمد مالیاتی، 153 هزار میلیارد تومان بود.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ محاسباتی ارز در بودجه 99 گفت: در جلسه بررسی بودجه دولت مصوب شد تا همچنان ارز دولتی 4200 تومانی به کالاهای اساسی و دارو تعلق بگیرد بنابراین نرخ ارز محاسباتی نسبت به امسال تغییر چندانی نمی‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109089/معادله-چند-مجهولی-بودجه-99
بستن   چاپ