ایرانیان جهان
حذف محدودیت فروش ارز در صرافی ها
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 14:20:53
ایرانیان جهان - میزان / رییس شورای عالی کانون صرافان گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین نرخ ارز 2 تا 3 درصد نوسان داشته که رقم قابل توجهی نبوده و کاملا طبیعی است.
کامران سلطانی‌زاده رییس شورای عالی کانون صرافان در نشست خبری در خصوص دلایل افزایش نرخ ارز در مدت اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر متاثر از فضای روانی بوده، اما در کل نوسان نرخ ارز با وجود افزایش قیمت بنزین حدود 2 تا 3 درصد بوده که رقم قابل توجهی نیست.
وی ضمن اعلام اینکه سقف فروش ارز در صرافی‌ها برداشته می‌شود، افزود: طی دو سال اخیر ما چندین مرحله نوسانات شدید ارزی را به خاطر شرایط تحریم داشتیم که با عرضه اسکناس در سامانه نیما و صرافی‌ها به تمام نیاز‌های واقعی مردم پاسخ داده شده است.
سلطانی زاده به دلایل دیگر افزایش نرخ ارز در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی و افزایش سفر‌ها در این مدت تقاضا در بازار ارز زیاد می‌شود که تغییرات پیش آمده در روز‌های اخیر طبیعی است.
رییس شورای عالی کانون صرافان در مورد میزان ارز خانگی موجود در دست مردم گفت: آمار دقیقی از میزان ارز خانگی در دسترس نیست، اما به دلیل اینکه بازار ارز در مدت اخیر سودده نبوده ارز‌های خانگی وارد بازار فروش می‌شود.
رییس شورای عالی کانون صرافان در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری میزان مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای برخورد با معاملات ارز در فضای مجازی و غیر رسمی صورت گرفته است، اظهار کرد: همواره سیاست کانون این بوده که گروه‌هایی که به طور غیر مجاز در بازار ارز مداخله می‌کنند را با توجه به گزارشاتی که از سوی صرافی‌ها ارائه می‌شود در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار دهد تا با آن‌ها برخورد شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109117/حذف-محدودیت-فروش-ارز-در-صرافی-ها
بستن   چاپ