ایرانیان جهان
رکوردشکنی شاخص بورس تهران
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 14:20:54
ایرانیان جهان - آخرین خبر / شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک رکوردشکنی جدید با جهش 1713 واحد به رقم 322 هزار و 528 واحد رسید لازم به ذکر است بیشترین صعود شاخص تا کنون 320 هزار واحد بوده است.
بورس اوراق بهادار تهران در هفته جاری مرتب رو به رشد بوده و نشان از اقبال سرمایه‌گذاران خرد به بورس دارد که کارشناسان علت عمده آن را رکود در بازارهای موازی مانند مسکن، طلا و ارز ذکر می‌کنند.
امروز در فرابورس ایران در پایان معاملات شاخص کل 79 واحد رشد کرده و به رقم 4195 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 241 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز نمادهای میدکو، گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، مادیران و قاسم ایران در تقویت شاخص فرابورس بیشتری اثر را داشته و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
نمادهای پربیننده مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، داروسازی آوه سینا و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.
شاخص کار خود را با صعود آغاز کرد و روز گذشته مقاومت مهم 320 هزار واحدی را پشت سرگذاشت همچنین ارزش معاملات امروز بیش 16هزار میلیارد ریال بود و پس از استراحت یک ماهه بورس، بالاترین ارزش معاملات به حساب می آید؛ این رقم نشان می دهد که بورس مجددا به روزهای صعودی خود بازگشته است لازم به ذکر است که شاخص بورس اوراق بهادار تهران برای 13 روز پیاپی صعودی بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109119/رکوردشکنی-شاخص-بورس-تهران
بستن   چاپ