ایرانیان جهان
راه اندازی بخش درمان و آموزش طب سنتی در مرکز نوآوری کیش
شنبه 16 آذر 1398 - 16:56:40
ایرانیان جهان - به منظور راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی بیمارستان کیش، چهار واحد اداری در مرکز نو آوری کیش به این مهم، اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که با حضور دکتر نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، دکتر شمس اردکانی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران،پروفسور امیر هومن کاظمی نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سنتی، دکتر خلیلی سرپرست گروه آموزشی تاریخ علوم پزشکی دانشکده طب سنتی و دکتر اسدی معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران برگزار شد، اقدامات و زیر ساخت های لازم جهت راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی در جزیرهکیش بررسی شد.
پیرو این جلسه، نشستی با حضور دکتر سلیمی مدیر کل مرکز نوآوری کیش و مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای تصمیم گیری در خصوص تعیین مکانی برای راه اندازی این مرکز برگزار شد و برای توسعه طب ایرانی اسلامی و راه اندازی مرکز آموزشی درمانی طب سنتی و طب مکمل (طب سوزنی)، 4 واحد اداری در مرکز نوآوری کیش به اجرای این طرح اختصاص یافت.
همچنین در این نشست، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش و مرکز نوآوری کیش در جهت توسعه و گسترش پروژه های دانش بنیان در زمینه علوم پزشکی و همکاری های دو جانبه اعلام آمادگی کردند.
گفتنی است طب سنتی ایرانی اسلامی مکتبی کامل، شامل روش های تشخیصی، آسیب شناسی و درمانی با تکیه بر تفاوت های بین فردی (مزاج) در زمینه حفظ سلامت و درمان بیماری ها مبتنی بر پشتوانه علمی و تجربه پزشکی چند هزار ساله ایرانیان است که به جنبه های اخلاقی و تربیتی و آموزه های اسلامی توجه دارد،طبی که با کوشش حکیمان بزرگ دوره تمدن اسلامی نهادینه شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109590/راه-اندازی-بخش-درمان-و-آموزش-طب-سنتی-در-مرکز-نوآوری-کیش
بستن   چاپ