ایرانیان جهان
تبلیغات ضداسلامی با “اتوبوس هیتلر” در آمریکا
يکشنبه 17 آذر 1398 - 05:35:35
ایرانیان جهان - پیش از یک هفته است که دست‌کم 20 اتوبوس شهری واشنگتن یک پوستر ضداسلامی را در منطقه‌های گوناگون این شهر به نمایش عمومی گذاشته‌اند. در این پوستر عکس آدولف هیتلر، رهبر رژیم نازی آلمان، در کنار محمد امین الحسینی قرار گرفته است. روی پوستر شعاری آمده است با این پیام که یهودی‌ستیزی اسلامی در قرآن ریشه دارد. در پایین پوستر از دولت آمریکا خواسته شده، از کمک به کشورهای اسلامی خودداری کند.
امین الحسینی یکی از پیشگامان ناسیونالیسم عربی و از پیشوایان مذهبی فلسطین از 1921 تا 1937 مفتی اعظم بیت المقدس (اورشلیم) بود. او در دهه‌ی 1940 با رژیم نازیسم آلمان همکاری تنگاتنگ داشت، تا آنجا که با آدولف هیتلر ملاقات کرد.
بانی تبلیغات ضداسلامی
به گزارش وبسایت شبکه یک رادیو تلویزیون آلمان (تاگس شاو) بانی این تبلیغات یک بلاگر راست‌گرا به نام پاملا گلر (Pamela Geller) است. هزینه تبلیغات را یک گروه مخالف اسلام که خود را “گروه مدافع ‌آزادی در آمریکا” می‌نامد، به‌عهده گرفته است.
پاملا گلر تا کنون آکسیون‌های تبلیغاتی گوناگونی را در کلان‌شهرهای الایات متحده برنامه‌ریزی کرده است. یک بار هم شرکت اتوبوسرانی شهری نیویورک از پخش تبلیغات گلر خودداری کرد اما پس از شکایت گلر و پیروزی او در دعوای حقوقی، شرکت اتوبوس‌رانی شهری نیویورک ناچار به انعکاس تبلیغات این بلاگر شد.
آزادی ابراز عقیده
گفته می‌شود که این تبلیغات ضداسلامی در واشنگتن واکنشی است به تبلیغات یهودی‌ستیزی شماری از مسلمانان آمریکایی در ماه آوریل که در آن پوستری با تصویر “عمو سام” و پرچم اسرائیل بر اتوبوس‌های شهری واشنگتن نصب شده و از آمریکاییان خواسته شده بود، از “اشغالگری توسط اسرائیل” حمایت نکنند.
در ایالات متحده وزنه آزادی عقیده و بیان بر تبلیغ علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی می‌چربد. به همین دلیل در بسیاری از تبلیغات علیه فرد یا گروه خاص، استفاده از عکس هیتلر و ایدئولوژی ضدبشری او امری عادی به‌شمار می‌رود.
نظرات موافق و مخالف
به گزارش تاگس شاو، بسیاری از شهروندان با این گونه تبلیغات مخالف هستند، اما اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند. در این گزارش نظر مردی به نام کریستف منعکس شده که با درونمایه پوستر مخالف است، اما برای آزادی بیان و عقیده ارزش بیشتری قائل است. این فرد می‌گوید: «اگر ما این گونه اقدامات را سانسور کنیم، بر ضد حقوق بنیادین شهروندی عمل کرده‌ایم.» کریستف در ادامه می‌افزاید: «به عنوان مثال، خیلی از مردم از این که من با دوست‌پسرم زندگی می‌کنم ناراحتند، اما آنها ناچار نیستند که به ما نگاه کنند.»
پس از پخش خبر این تبلیغات ضداسلامی در پایتخت ایالات متحده، شماری از بلاگرهای لیبرال آمریکایی اعلام کردند که علیه این “تنفر کورکورانه” اقدام خواهند کرد. آنها قصد دارند با نصب پوستر بر اتوبوس‌های شهری برای “صلح و تفاهم در خاورمیانه” تبلیغ کنند.
دویچه وله

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109664/تبلیغات-ضداسلامی-با-“اتوبوس-هیتلر”-در-آمریکا
بستن   چاپ