ایرانیان جهان
بازداشت 13 نفر در اعتراضات سراسری فرانسه
یکشنبه 17 آذر 1398 - 11:06:50 AM
ایرانیان جهان-به گزارش شبکه تلویزیونی بی اف ام فرانسه، پلیس معترضان را در ادامه اعتصاب سراسری در برابر اصلاحات گسترده حقوق بازنشستگی بازداشت کرده است.
براساس این گزارش، پلیس می گوید، بازداشت شدگان دارای کوکتل مولوتف، بسته هایی با میخ و همچنین ظروف دارای اسید بودند که در هنگام اعتصاب و اعتراضات استفاده می کردند.
به گفته شبکه تلویزیونی بی اف ام، بیش از یک هزار و پانصد نفر در تظاهرات در شهر مارسی شرکت کرده و خواستار لغو اصلاحات در بازنشستگی هستند. در همین زمان، تظاهرات در شهر نانت حدود 2 هزار و 800 نفر را درگیر کرد و با مأموران اجرای قانون وارد تنش های شدید شدند.
نخستین درگیری بین معترضان و افسران پلیس در حوالی میدان کاتالونیا در پاریس فوران کرد، جایی که پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد.
طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، بیش از هشتصد هزار نفر تنها در روز اول به خیابان ها آمدند.
تعدادی از کامیون داران متعلق به سازمان حمل ونقل جاده ای اروپا (OTRE) در ادامه اعتراض ها به افزایش مالیات بر سوخت از سوی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، روز گذشته چند بزرگراه و جاده اصلی در سراسر این کشور را مسدود کردند.
«ژان مارک ریورا» نماینده عمومی سازمان حمل و نقل جاده ای اروپا به خبرگزاری فرانسه گفته، این اعتراض به افزایش برنامه ریزی شده دولت بر مالیات بر سوخت دیزلی، با هدف بستن 15 نقطه در مسیرهای دارای ترافیک سنگین کالاهای خارجی صورت گرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109722/بازداشت-13-نفر-در-اعتراضات-سراسری-فرانسه
بستن   چاپ