ایرانیان جهان
بهترین فصل سفر به آنتالیا
یکشنبه 17 آذر 1398 - 11:11:00 AM
ایرانیان جهان-
آنتالیا، بزرگ ترین شهر در خط ساحلی غربی ترکیه که پیش تر فقط به عنوان دروازه ورود به سواحل ترکی محسوب می شد، هم اکنون به عنوان مقصدی مهم بر سر زبان ها است. بخش قدیمی شهر، سواحل رویایی یا مسجد اسکله، عامل مهمی برای انگیزه سفر به این شهر و بخشی مهیج از سفرنامه ترکیه است.
اگر برای سفر به آنتالیا برنامه ریزی می کنید، بهترین فصل سفر یکی از موضوعاتی است که پیش از انتخاب نهایی بهتر است به آن توجه کنید. در ادامه کجارو شما را راهنمایی می کند تا بهترین زمان را با توجه به عوامل مختلف در نظر بگیرید و انتخاب کنید.
بهترین فصل سفر به آنتالیا برای تجربه شرایط آب و هوایی دلپذیر چه زمانی است؟
آنتالیا آب و هوایی مدیترانه ای دارد؛ یعنی معمولا آب و هوای آن معتدل است. برای اینکه در سفر به آنتالیا بتوانید آب و هوای معتدل و دلچسبی را تجربه کنید، بهتر است برنامه سفرتان را برای ماه آوریل یعنی 12 فروردین تا 10 اردیبهشت تنظیم کنید. گردشگرانی که پیش از این تجربه سفر به آنتالیا را داشته اند، ماه های آوریل تا دسامبر یعنی از 12 فروردین تا 10 دی را برای رزرو تورهای آنتالیا مناسب دانسته اند. معمولا در ماه های ژانویه تا مارس (11 دی تا 11 فروردین) فصل آف سیزن برای سفر به آنتالیا به شمار می رود و تور آنتالیا در این بازه زمانی طرفدار چندانی ندارد. علت این موضوع هم سرمای هوا و مشکلاتی است که در پی آن برای گردش در سواحل آن به وجود می آید. به این ترتیب بهترین فصل سفر به آنتالیا با در نظر گرفتن آب و هوا بین اواخر فوریه تا نیمه اول ژوئن (7 اسفند تا 20 خرداد) و اواخر سپتامبر تا نیمه اول دسامبر (2 مهر تا 25 آذر) است.
اگر دوست دارید سفرتان به آنتالیا را در زمانی برنامه ریزی کنید که هوا گرم تر می شود، ماه های اوت، ژوئیه و سپتامبر را برای رزرو تور در نظر بگیرید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109724/بهترین-فصل-سفر-به-آنتالیا
بستن   چاپ