ایرانیان جهان
شمارش معکوس کیش برای میزبانی از سمپوزیوم کشورهای عضو اکو
يکشنبه 17 آذر 1398 - 16:24:28
ایرانیان جهان - سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور مسئولین و سرمایه‌گذاران 10 کشور، برخی از استان‌ها و مناطق آزاد کشورمان 20 و 21 آذر در کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست خبری سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور مجید ملانوروزی معاون گردشگری و مدیران این معاونت، محمد پورسینا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، علی رجب زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاهی دکوپاژ برگزار کننده این سمپوزیوم و جمعی از اصحاب رسانه برای هماهنگی، برنامه ریزی و برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد مهم، یکشنبه 17 آذر در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
مجید ملانوروزی معاون­ گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: این گردهمایی تخصصی با هدف شناسایی عوامل موثر بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری و ارزیابی روش های تأمین منابع مالی سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت ها، فرصت های سرمایه پذیر گردشگری کشورهای اکو و همچنین بررسی راهکارهای نوین و بین المللی در راه جذب سرمایه ­گذاری با هدف توسعه­ صنعت گردشگری و تبادل اطلاعات با این کشورها توسط بخش خصوصی و با کمک و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش 20 و 21 آذر ساعت 16 در مرکزهمایش های بین المللی کیش برگزار می شود.
وی، رویداد سازی و برگزاری نشست های بین المللی در کنار برندینگ را یکی از نیاز های و راهکارهای موثر در توسعه و تقویت صنعت گردشگری، بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری، درک مشترک بین اقوام و ملل و افزایش همکاری های منطقه ای و جهانی بویژه تعامل سازنده با کشورهای همسایه ذکر کرد و افزود: علاوه بر این اهداف کلان، برگزاری نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های بی بدیل این جزیره و شناخت جهانی از زیرساخت های مناسب این منطقه برای جذب سرمایه در بخش های مختلف گردشگری بویژه گردشگری سلامت است.
وی با اشاره به­ خلاء نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌های گردشگری ابراز امیدواری­ کرد، این گرد همایی به توسعه صنعت گردشگری و گسترش میراث ملموس و غیرملموس در منطقه بیانجامد.
ملانوروزی، وجود مشترک فرهنگی و آیین ها از جمله نوروز را یکی از زمینه های مناسب و فراگیر برای رویداد سازی و تعاملات منطقه ای با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو اکو عنوان کرد و از برنامه ریزی سازمان در این زمینه در یک سال گذشته خبر داد.
معاون گردشگری سازمان­ منطقه آزاد کیش افزود: این فعالیت‌ها در حوزه گردشگری سلامت و با ایجاد پرواز مستقیم به افغانستان شروع شده و با فعالیت‌های گردشگری ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و اکو در اردیبهشت ماه امسال گفت: سیاست کلی سازمان در برون‌سپاری پروژه‌های اینچنین و کاهش نقش تصدی­گری و ایفای نقش حمایتی است.
وی با بیان این که پرواز آلماتی_ گرگان _کیش با همکاری شرکت هواپیمایی کیش و شرکت هواپیمایی قزاقستان در حال راه‌اندازی است؛ بر نقش بخش خصوصی در اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری به ویژه پروازهای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: بانک ملت قرارداد 6000 مسافر را با اربیل و با همکاری شرکت هواپیمایی کیش برای سفر به این جزیره به امضا رسانده است.
علی رجب زاده مدیرعامل شرکت دکوپاژ و مجری برگزاری "سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو"با بیان اینکه این سمپوزیوم رویدادی مشترک بین سه سازمان؛ فرهنگی اکو و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان منطقه آزاد کیش است که هدف آن توسعه و رونق گردشگری است؛ گفت: این سمپوزیوم براساس و در چهارچوب قواعد و استاندارد های اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاه (یوفی) و تلاش می کنیم به این استانداردها نزدیک شویم و به همین منظور برنامه های جانبی و نشست های تخصصی را در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: این رویداد در قالب سمپوزیوم و نشست های تخصصی صنفی، مذاکرات و مبادلات به صورت پاویون برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم محتوا سازی همایشی را در کنار عملگرایی نمایشگاهی به شکل سمپوزیوم بدون استفاده از سازه اجرا کنیم و خروجی خوبی را از آن داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی دکوپاژ و مجری این سمپوزیوم تصریح کرد: درآمد حاصل ازگردشگری سلامت در زمان تحریم ها، بسیار حائز اهمیت است از اینرو می توانیم گردشگری سلامت را به عنوان یک جایگزین خوب برای درآمد حاصل از فروش نفت معرفی کنیم و در این خصوص در این سمپوزیوم بسته های سرمایه گذاری ارائه خواهد شد.
مجری و برگزار کننده این رویداد افزود: سازمان فرهنگی اکو بواسطه داشتن دفتر در تهران، یکی از سازمان هایی که ایران نقش فراوانی در آن دارد و می­توانیم با هدف جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و با ایجاد تعامل و همکاری بین این سازمان و کشور های عضو در حوزه صنعت گردشگری فعالیت کنیم و این صنعت را توسعه و رونق بخشیم.
وی تاکید کرد، هیچ‌کدام از ده کشور خارجی عضو اکو، عدم‌حضور اعلام نکرده‌اند و احتمالا همه آنها شرکت خواهند داشت.
گفتنی ­است معرفی ظرفیت ­های گردشگری کشورهای ­اکو، بررسی­ فرصت ها و موانع توسعه سرمایه­ گذاری گردشگری از جمله مناطق آزاد کشورمان، جذب سرمایه بالقوه ایرانیان مقیم خارج ازکشور، معرفی جدیدترین و به روزترین تجهیزات و خدمات گردشگری در بخش تالار مذاکرات، آموزش کاربردی روش های تامین مالی و طرح های سرمایه گذاری و ارائه راهکارهای جذب گردشگر خارجی با همکاری کشورهای اکو از جمله برنامه های این رویداد اقتصادی و گردشگری است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109804/شمارش-معکوس-کیش-برای-میزبانی-از-سمپوزیوم-کشورهای-عضو-اکو
بستن   چاپ