ایرانیان جهان
پذیرش مستقیم دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی
سه شنبه 19 تیر 1397 - 6:25:38 AM
ایسنا
ایرانیان جهان- دکتر روشنک مکبری نژاد با اشاره به اختصاص  بند 12 سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به طب ‌سنتی گفت: در این بند به بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایران، استاندارد سازی، روزآمد کردن روش‌های تشخیصی و درمانی طب سنتی اشاره شده است و این امر تنها  با تلاش علمی و دانشگاهی قشر جوان و تحصیل کرده حوزه پزشکی محقق خواهد شد.

به گفته دکتر مکبری نژاد، گسترش عالمانه و منطقی طب سنتی از اصلی‏‌ترین راههای نیل به خودباوری علمی است.

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه به سیاستهای کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و از سوی دیگرعدم وابستگی و جلوگیری از خروج بی رویه ارز را از جمله دستاوردهای توجه به طب ایرانی دانست و گفت: دانشکده طب سنتی تلاش می کند در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری از تمام ظرفیتهای خود در اجرای این وظیفه بهره برداری کند.

 دکتر مکبری نژاد با اشاره به استفاده از ظرفیت آئین نامه MD-PhD در دانشکده طب سنتی اظهار داشت: این مهم مسیر ارزشمندی برای نیل به این اهداف و تشویق دانشجویان پزشکی برای ورود به عرصه طب سنتی می‏باشد. با بهره‏ گیری حداکثری از ظرفیت نیروی جوان و دانشجویان پزشکی نخبه در حوزه بهداشت و سلامت با توجه به قابلیت‏‌ های بالقوه و بالفعل طب سنتی ایران، قرارگرفتن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جایگاه دانشگاههای نسل سوم دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد برای دومین سال متوالی در قالب آیین نامه مصوبMD-PhD اقدام به پذیرش دانشجو در دوره تخصصی طب سنتی از میان دانشجویان برتر دوره اینترنی رشته پزشکی نماید.

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله امتیازات این دوره ها را؛ ورود مستقیم و بدون آزمون دانشجویان از مرحله انترنی به این دوره، اعطای دو دانشنامهMD وPh.D. در پایان دوره، حذف بخش های مینور و کاهش دوره پزشکی عمومی و معاف از ارائه پایان نامه دوره پزشکی عمومی ذکر کرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش بدون آزمون دوره دکتری تخصصی طب سنتی(MD-PhD) به سایت دانشکده طب سنتی به آدرسhttp://traditional.sbmu.ac.ir مراجعه نمایند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/10984/پذیرش-مستقیم-دکترای-تخصصی-طب-سنتی-ایرانی
بستن   چاپ