ایرانیان جهان
اعتبار پروانه 12 شرکت حمل‌و نقلی متخلف لغو شد
دوشنبه 18 آذر 1398 - 10:48:24
ایرانیان جهان - ایرنا / مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داده است که درآبان ماه امسال در 25 استان 727 پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقلی رسیدگی شد که منجر به لغو اعتبار پروانه 12شرکت حمل‌و نقلی متخلف شد.
بعد از اعتصاب سراسری کامیون‌داران به افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات کامیون، افزایش عوارض جاده‌ای، پایین‌بودن کرایه‌ها و مهمتر از همه دریافت حق کمیسیون اضافی از رانندگان، کمیسون ویژه ماده 12 در سازمان راهداری برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌و نقل جاده‌ای تشکیل شد و تصمیم گرفت با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی مبارزه کند.
تشکیل کمیسیون‌های اضافی وعدم پرداخت کرایه به موقع رانندگان از جمله مواردی بود که سازمان راهداری نسبت به آنها اشد مجازات را در نظر گرفت. از خرداد سال گذشته رسیدگی کمیسیون به این تخلفات آغاز و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.
روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امروز اعلام کرده است که در اجرای بند 4 ابلاغیه 22 خردادماه امسال در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی، تخلفات جدیدی شناسایی شده است.
براساس این خبر، گزارش عملکرد کمیسیون‌های ویژه ماده 12 در 25 اداره‌ کل استانی به 727 پرونده تخلف رسیدگی شده است که از این تعداد 210 پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا، 82 پرونده مربوط به حمل‌و نقل مسافر و 81 پرونده نیز در بخش ایمنی مورد بررسی قرار گرفت که بنا به تصمیمات اتخاذ شده، 190 شرکت جریمه نقدی، 43شرکت به تذکر کتبی محکوم و 109 شرکت برائت و12شرکت نیز لغو اعتبار پروانه شدند.
«عباسعلی بنی‌اسدی» مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای کمیسیون ویژه ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را تعداد3هزار 123پرونده تخلف اعلام کرده است.
وی گفته است: براساس آرای صادره از ابتدای تشکیل کمیسیون، 136شرکت به لغو پروانه فعالیت 1598 شرکت به جریمه نقدی، 497شرکت تذکر کتبی محکوم و برای 892شرکت حکم برائت صادر شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109948/اعتبار-پروانه-12-شرکت-حمل‌و-نقلی-متخلف-لغو-شد
بستن   چاپ