ایرانیان جهان
درآمد 22.25 میلیارد دلاری از نفت در سال آینده
دوشنبه 18 آذر 1398 - 10:48:28
ایرانیان جهان - فارس / بودجه سال 99 برای سومین سال تحریم بزرگ اقتصادی تهیه و تدوین شد و روز گذشته توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده است
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال 99 برای سومین سال تحریم بزرگ اقتصادی تهیه و تدوین شد و روز گذشته توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده است اظهار داشت : چگونه بتوان منابع را در شرایط تحریمی بدست آورد و چگونه مصرف کرد و اینکه در سال آینده چه هدفی با این بودجه پیگیری می شود و اثر آن بر زندگی مردم در این تنگنا چیست؟
نوبخت افزود: بودجه تحریمی سال 99 با استفاده از طرح اصلاح ساختار بودجه تهیه شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمد نفت برای سال آینده 48 هزار و 300 میلیارد تومان است گفت: برای سال آینده رشد درآمد نفت منفی 68 درصد بوده و قرار است یک میلیون بشکه در روز صادرات کنیم که در سال جاری این رقم یک و نیم میلیون بشکه بوده است. آیا لازم است نفت را صادر کنیم اگر خیر ملت بود آمریکایی ها تحریم نمی کردند. باید این مواد خام را به ارزش افزوده تبدیل کنیم کاری که انجام دادیم این است که این سرمایه را برای طرح‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها مثل راه‌آهن نیروگاه و سد تبدیل میکنیم.
وی ادامه داد: قیمت هر بشکه نفت خام نیز 50 دلار در نظر گرفته شده و اکنون در بازارها قیمت آن 64 دلار است.
*22.25 میلیارد دلار مجموع درآمدهای نفتی در سال آینده است
نوبخت اظهار داشت: 18 میلیارد و 250 میلیون دلار صادرات نفت و 4 میلیارد دلار صادرات گاز وجود دارد که جمعاً 22 میلیارد و 250 میلیون دلار می شود که همه آن در اختیار بودجه نیست. هشت میلیارد دلار سهم صندوق توسعه ملی است 3 میلیون و 200 میلیون دلار سهم 14.5 درصد شرکت نفت است و 49 درصد درآمد صادرات نفت و گاز در بودجه می‌آید که 11 میلیارد دلار می‌شود و دولت از آن استفاده می‌کند. غیر از این واگذاری سرمایه روش مولدسازی دارایی‌های دولت است که بخشی در قالب فروش اموال مازاد دولتی در برنامه اصلاح ساختار هم آمده است و از این بخش حدود 50 هزار میلیارد تومان است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/109955/درآمد-2225-میلیارد-دلاری-از-نفت-در-سال-آینده
بستن   چاپ