ایرانیان جهان
ترامپ با وزیرخارجه روسیه دیدار می‌کند
سه شنبه 19 آذر 1398 - 12:01:19
ایرانیان جهان - ایرنا / رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه 19 آذر) با « سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه در واشنگتن دیدار می‌کند.
براساس گزارش تارنمای شبکه سی‌ان‌ان، این دیدار در حالی انجام می‌شود که با توجه به بحث‌های جنجالی فراوان پیرامون ترامپ با روس‌ها و در پیش بودن تفهیم اتهام اسیتضاح او در مجلس نمایندگان، به طور قطع این دیدار تحت نظر قرار خواهد گرفت.
یک مقام ارشد دولت ترامپ به این شبکه خبری گفته، دیدار ترامپ و لاوروف با حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برگزار خواهد شد و در زمینه روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو خواهند کرد.
براساس گزارش سی‌ان‌ان، وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که قرار است لاوروف این هفته به واشنگتن سفر کرده و با مایک پمپئو در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و مسائل دو جانبه دیدار و گفت و گو کند. با این حال « ماریا زاخاروف » سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز گفته بود که لاوروف و ترامپ با یکدیگر دیدار خواهند داشت.
سی‌ان‌ان در این رابطه نوشت: آخرین بار لاوروف در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) 2017 میلادی از واشنگتن دیدار کرد و در آن سفر، ملاقات بحث‌ برانگیزی با دونالد ترامپ در کاخ سفید داشت که « سرگئی کیسلیاک » سفیر وقت روسیه در آمریکا نیز در آن حضور داشت؛ گفته می شود ترامپ برخی اطلاعات فوق محرمانه را در اختیار این دو قرار داد.
موقعیت زمانی دیدار امروز در حالی است که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان قصد دارند بر سر دو موضوع «سو استفاده از قدرت» و «جلوگیری از اجرای عدالت»، مفاد اتهامی رئیس جمهوری برای استیضاح او را تدوین کنند.
کنگره آمریکا طبق قانون اساسی این کشور تنها نهادی بوده که مجاز است شخص رئیس جمهوری آمریکا را پیش از پایان دوره چهار ساله از کار برکنار کند؛ فقط در صورت اثبات آنکه رئیس‌جمهوری در سه مورد «خیانت، دریافت رشوه و یا از قدرت سوء‌استفاده کرده باشد.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/110177/ترامپ-با-وزیرخارجه-روسیه-دیدار-می‌کند
بستن   چاپ