ایرانیان جهان
لولا داسیلوا: درباره مرگ ناوالنی گمانه‌زنی نکنید
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 13:41:51
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس‌جمهور برزیل خواستار اجتناب از نتیجه‌گیری عجولانه در مورد علل مرگ الکسی ناوالنی شد.
لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در حاشیه اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا گفت: «من گمانه‌زنی نمی‌خواهم. من منافع کسانی را که بلافاصله متهم می‌کنند، درک می‌کنم.»
به نقل از پراودا، لولا تأکید کرد که الکسی ناوالنی ممکن است بیمار بوده یا مشکل سلامتی دیگری داشته و نسبت به عادی‌انگاری اتهامات قتل هشدار داد.
بازار
رئیس‌جمهور برزیل که اولین رهبر در گروه BRICS است که در مورد مرگ ناوالنی صحبت می‌کند، گفت که اجتناب از گمانه‌زنی و انتظار برای نتایج کالبدشکافی مهم است.
لولا داسیلوا ادامه می‌دهد: «من فکر می‌کنم این موضوع مربوط به عقل سلیم است ... اگر مرگ مشکوک است، ابتدا باید تحقیق کنیم تا بفهمیم این شهروند بر اثر چه چیزی مرده است.»
رئیس‌جمهور برزیل می‌افزاید: «پزشکان قانونی خواهند گفت که این مرد از این یا آن مرده است. آن وقت می‌توانید قضاوت کنید، در غیر این صورت اگر الان قضاوت کنید و بگویید می‌دانم دستور ترور را چه کسی صادر کرده است، باید عذرخواهی کنید. چرا عجله برای متهم‌کردن؟»
لولا 78 ساله به دلیل آنچه «مهربانی» با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خوانده شده مورد انتقاد غربی‌ها قرار گرفته است. رئیس‌جمهور برزیل نظرات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها درباره درگیری در اوکراین را محکوم می‌کند و معتقد است که کی‌یف مسئولیت شروع درگیری را بر عهده دارد و از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری کرده است.
الکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین در 16 فوریه در سن 47 سالگی در زندانی در قطب شمال سیبری درگذشت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1113557/لولا-داسیلوا--درباره-مرگ-ناوالنی-گمانه‌زنی-نکنید
بستن   چاپ