ایرانیان جهان
تحولات بزرگ در دولت انقلابی جانسون
دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:15:00
ایرانیان جهان - ایسنا / روزنامه ساندی تایمز گزارش داد، نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد با اخراج وزرا، ادغام وزارتخانه‌ها و جایگزینی کارمندان دولت با کارشناسان خارجی، دولت "انقلابی" را اداره کند.
این روزنامه با استناد به منابع گزارش داد، بوریس جانسون که در انتخابات پنج‌شنبه گذشته اکثریت کافی را به دست آورد، می‌تواند یک سوم از تیم وزرای خود را برکنار کند تا کار خود را روی تامین نظرات رأی‌دهندگانی که سابقا حامی حزب کارگر در شمال و مرکز انگلستان بودند و اکنون از محافظه‌کاران او حمایت کردند، متمرکز کند.
در این گزارش آمده است که وزارت بریگزیت در تاریخ 31 ژانویه منحل می‌شود و این تاریخی است که جانسون قول داده تا بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کند. او همچنین دپارتمان جداگانه‌ای از وزارت امور خارجه و وزارت کشور برای مرزها و مهاجرت‌ ایجاد می‌کند و وزارت تجارت را با دپارتمان بازرگانی ادغام می‌کند.
براساس گزارش ساندی تایمز، پیش‌بینی می‌شود جانسون در روزهای آینده تنها یک ترمیم کابینه متوسط انجام دهد و وزیرانی که در انتخابات کنار کشیدند جایگزین کند اما او در ماه فوریه و بعد از بریگزیت، تغییرات اساسی در این تیم ایجاد خواهد کرد و امیدوار دارد وعده‌های انتخاباتی خود را برای اصلاحات داخلی محقق سازد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/111375/تحولات-بزرگ-در-دولت-انقلابی-جانسون
بستن   چاپ