ایرانیان جهان
مدودف: روسیه به سرزمین دیگر کشورها نیازی ندارد
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 15:24:07
ایرانیان جهان - ایرنا / معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه روسیه به سرزمین دیگر کشورها نیازی ندارد، اما سرزمین خود را نیز رها نخواهد کرد، اظهار داشت: اگر اوکراین در دامی که آمریکا برای مبارزه با روسیه انداخته بود نمی‌افتاد، اکنون همه‌چیز می‌توانست متفاوت باشد.
به گزارش اسپوتنیک،‌ دیمیتری مدودف دوشنبه در آیین پایانی یک رویداد علمی آموزشی در روسیه، به سیاست مسکو مبتنی بر تضمین امنیت خود فراتر از مرزهای این کشور اشاره کرد و افزود: ما در مورد گسترش مرزهای فدراسیون روسیه از طریق تصرف خاک اوکراین صحبت نمی کنیم، بلکه به این موضوع توجه داریم که امنیت یک کشور تنها زمانی تضمین می‌شود که از ثبات لازم در محدوده اطراف خود اطمینان داشته باشد.
رئیس‌جمهوری سابق روسیه همچنین گفت: ما در حال ساختن آینده کشورمان هستیم که امروز در حال انجام یک رسالت خاص و سرنوشت ساز در جهان چندجانبه است و شکی نیست که این مأموریت، محقق خواهد شد.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این رویداد گفت: این مهم است که بدانیم مرزهای روسیه در زمان ما کجا و چگونه ترسیم شده اند و در آینده چه خواهند شد.
مدودف در ادامه اظهار داشت: قلمروهای هر دو ساحل رودخانه دنیپر، بخشی جدایی ناپذیر از مرزهای استراتژیک تاریخی روسیه هستند.

سخنرانی مدودف در زمان انتشار خبر ادامه دارد. این خبر در حال تکمیل است.
رئیس‌جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1116756/مدودف--روسیه-به-سرزمین-دیگر-کشورها-نیازی-ندارد
بستن   چاپ