ایرانیان جهان
آلمان: آماده مقابله با تحریم‌های آمریکا هستیم
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 12:51:07
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزارت دارایی آلمان اعلام کرد دولت برلین آماده مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه پروژه گازی «نورد استریم 2» میان این کشور و روسیه است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دارایی آلمان ضمن تائید نهایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم اعلام کرد برلین آماده مقابله با این تحریم هاست.
بنا به اسناد محرمانه وزارت دارایی آلمان، سنای آمریکا روز سه شنبه قانون مجوز دفاع ملی سال 2020 را به تصویب رساند که دربرگیرنده تحریم‌های علیه پروژه نورد استریم نیز می‌شد. در اسناد محرمانه، وزارت دارایی آلمان هشدار می‌دهد که دولت فدرال برلین انکار نمی‌کند که تحریم‌های آمریکا می‌تواند مانعی برای ادامه این پروژه باشد. با این حال اسناد محرمانه تاکید می‌کند که آمریکا هیچ برنامه‌ای در خصوص اجرای این تحریم‌ها ندارد.
سنای آمریکا روز سه شنبه بودجه 788 میلیارد دلاری سال 2020 میلادی پنتاگون را تصویب کرد که این لایحه بودجه در بردارنده تحریم‌هایی علیه پروژه «نورد استریم 2» میان روسیه و آلمان نیز می شد. بودجه 2020 پنتاگون شامل طرحی است که بر اساس آن تمامی شرکت‌های درگیر در این پروژه خط لوله گاز میان روسیه و آلمان مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد. نورد استریم 2 امکان انتقال گاز از روسیه به آلمان را فراهم می‌کند و مجری اصلی آن «گازپروم»، غول نفتی روسیه است. علاوه بر گازپروم روسیه، 50 درصد از هزینه این پروژه را 5 شرکت اروپایی تامین می‌کنند.
«قانون مجوز دفاع ملی 2020» آمریکا چند روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده و سه شنبه شب نیز سنای آمریکا آن را به تصویب رساند. آلمان که این پروژه را برای بخش انرژی خود بسیار ضروری می‌داند پیش از این نیز از مانع تراشی آمریکا در برابر اجرای آن به شدت انتقاد کرده بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/111818/آلمان--آماده-مقابله-با-تحریم‌های-آمریکا-هستیم
بستن   چاپ