ایرانیان جهان
قانون جدیدی که هند را به هم ریخت
شنبه 30 آذر 1398 - 09:32:47
ایرانیان جهان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

صدا و سیما / هندی ها با برپایی تجمعات در اعتراض به قانون اعطای شهروندی، هشدار دادند قانون اساسی این کشور به خطر افتاده است
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان هندی با شعار قانون اساسی را نجات دهید می گویند قانون اساسی کشور به خطر افتاده است.تانوی گودیا یکی از تظاهرکنندگان گفت: همه افراد اعم از هندو، مسلمان و سیک اینجا در خیابان ها هستند. آیا این هیچ تاثیری بر مودی ندارد؟ آیا مودی هیچ کسی را دوست ندارد؟ چرا او مثل هیتلر شده است؟ این چیزی نیست. واضح است که مسلمانان هدف قرار گرفته می شوند.
عادل امتیاز یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: مسئله اصلی این است و مشکل اصلی این است. قانون اساسی ما براساس مذهب تعریف نشده است. این قانون (اعطای شهروندی فقط به مهاجران غیر مسلمان) از همه مذاهب به غیر از مسلمان صحبت کرده است. او (نخست وزیر مودی) کلمه مسلمان را حذف کرده است. چرا؟
وکیل جوهری یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: مردم در خیابان برای حقوق خود می جنگند زیرا قانون اساسی ما در خطر قرار گرفته است.
درگیری در اعتراض به قانون اعطای شهروندی به غیرمسلمانان مهاجر در هند تاکنون ده کشته برجا گذاشته است. درگیری های جدیدی هم در روز جمعه بین پلیس هند و تظاهرات کنندگان بعد از بیش از یک هفته ناآرامی در این کشور روی داده است. هزاران نفر در اعتراض به این قانون که ضد مسلمانان است در بزرگترین مسجد کشور تظاهرات کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/112266/قانون-جدیدی-که-هند-را-به-هم-ریخت
بستن   چاپ