ایرانیان جهان
موشک نیروی دریایی دانمارک از کنترل خارج شد
جمعه 17 فروردين 1403 - 12:42:14
ایرانیان جهان - ایسنا / نیروی مسلح دانمارک اعلام کرد یک موشک هارپون متعلق به نیروی دریایی این کشور از کنترل خارج شده و ممکن است هر لحظه به‌صورت ناخواسته شلیک شود.
نیروهای مسلح دانمارک اعلام کردند یک موشک هارپون دچار نقص فنی شده و احتمال دارد هر لحظه از روی ناوچه‌ای در غرب پایتخت این کشور شلیک شود.
ارتش دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرتاب‌کننده موشک، بالابرنده آن فعال شده و در حال حاضر امکان غیرفعال کردن آن وجود ندارد.»

گرچه به گفته ارتش دانمارک این موشک به ارتفاع زیادی نخواهد رسید، اما پرتاب ناخواسته این موشک و فرودآمدن تکه‌های آن بر آب‌های این کشور برای دیگر کشتی‌هایی که در منطقه حضور دارند، خطرناک است.
این حادثه یک روز پس از آن اتفاق افتاده است که وزیر دفاع دانمارک، «رئیس دفاع» این کشور را از کار برکنار و اعلام کرد دیگر به او اعتماد ندارد.
این پس از آن اتفاق افتاد که یک ناوچه دانمارکی که به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ پیوسته و سعی در مقابله با عملیات‌های انصارالله یمن را داشت، در ماه میلادی گذشته توسط پهپادهای یمنی مورد حمله قرار گرفت؛ اما سامانه‌های تسلیحاتی آن دچار اختلال شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1123549/موشک-نیروی-دریایی-دانمارک-از-کنترل-خارج-شد
بستن   چاپ