ایرانیان جهان
جایزه آلمانی موگرینی
يکشنبه 1 دي 1398 - 09:51:49
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / انستیتو روابط خارجی آلمان، جایزه تئودور وانِر را به فدریکا موگرینی، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اهدا کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه جمهوری فدرال آلمان، انستیتو روابط خارجی آلمان (ایفا) جایزه تئودور وانِر، دهمین جایزه سالانه خود در سال 2019 را به فدریکا موگرینی، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اهدا کرد.
این جایزه ده هزار یورویی به علت این که گفته می‌شود موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بوده و در بسیاری از جبهه‌ها درگیر صلح و توافق بود و نیز نقشی که به طور تعیین کننده‌ای در تقویت دیپلماسی فرهنگی داشت به وی اعطا شده است.
جایزه تئودور وانِر، (شرکت دار، مروج علم و موزه دار آلمانی (موزه لیندن اشتوت گارت)، مدیر رادیو زوددویچه و نیز پایه گذار انستیتو روابط خارجی آلمان موسوم به ایفا) از سال 2009 میلادی به افرادی که با خدمات و تلاش‌های علمی، اجتماعی، هنری، بنگاهی، مالی یا سایر فعالیت‌های ممتاز به گفتگوی فرهنگها کمک کرده اند، اعطا می‌شود.
این جایزه تاکنون به یوشکا فیشر، هانس-دیتریش گِنشر، گوئیدو وستروله و زیگمار گابریل، وزرای خارجه اسبق آلمان نیز اهدا شده است.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در این مراسم از مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر مشارکت بسیار او در مساله اتحاد و وحدت اروپا تشکر و قدردانی کرد.
هایکو ماس گفت: «با توجه به چندصدایی در اتحادیه اروپا بیرون کشیدن و بدست آوردن بخش اعظمی از صدا‌های هماهنگ در چنین فضایی، کاری سخت و دشوار است.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/112463/جایزه-آلمانی-موگرینی
بستن   چاپ