ایرانیان جهان
المشاط: آمریکا علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌ است
چهارشنبه 22 فروردين 1403 - 04:36:23
ایرانیان جهان - رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنان تلویزیونی خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت که آمریکا و انگلیس علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنان تلویزیونی خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت که آمریکا و انگلیس علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند.
به نوشته خبرگزاری سبأ، او مواضع سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در خصوص ضرب سکه‌های 100 ریال یمنی در بانک مرکزی دولت صنعاء را دخالت در امور داخلی یمن عنوان کرد و این مواضع را «خبیثانه» دانست. مهدی المشاط همچنین از تلاش‌های بانک مرکزی دولت صنعاء برای مقابله با جنگ اقتصادی و ثبات قیمت ارز تقدیر کرد.
او تأکید کرد که موضع یمن در قبال حمایت از مردم فلسطین تغییر نخواهد کرد و عملیات یمنی‌ها تا پایان جنگ و محاصره غزه ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از سخنان خود به تمجید و تقدیر از عملیات‌های جبهه مقاومت در لبنان و عراق پرداخت و در ادامه بار دیگر حمله رژیم اشغالگر به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ایران و سوریه دانست.
مهدی المشاط افزود: «به مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران برای این شهدای قهرمان که در این جنایت به شهادت رسیدند، تبریک و تسلیت می‌گوییم، تأکید می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی دارد».
انتهای پیام/
وقال: "نعزی ونهنئ الجمهوریه الإسلامیه الإیرانیه قیاده وشعباً بالشهداء الأبطال الذین قضوا فی هذه الجریمه، مؤیدین ومؤکدین على حق الجمهوریه الإسلامیه الإیرانیه بالرد".

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1124807/المشاط--آمریکا-علیه-یمن-جنگ-اقتصادی-به-راه-انداخته‌-است
بستن   چاپ