ایرانیان جهان
25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 12:55:55
ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: فعالان اقتصادی تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا مجوزهای کسب و کار کاغذی را به مجوزهای الکترونیکی تبدیل کنند و از این مهلت مذکور به بعد، مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد.
یعثوب نژاد محمّد افزود: ارایه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوزها بصورت الکترونیکی خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای سال 1401 تاکنون بیش از 63 هزار و 500 درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان ثبت شده که از این رقم 40 هزار و 629 مجوز صادر و 330 مورد هم شکایت در این درگاه ثبت شده است.
نژاد محمد ادامه داد: این شکایت‌ها توسط درگاه ملّی مجوزها رصد می‌شود و اگر دستگاه مربوطه، اتاق و یا اتحادیه‌ها مدارک یا هزینه اضافی مطالبه کنند، مستقیما به دادسرا معرفی می‌شوند و یا اگر موضوعاتی همچون اشباع بازار و یا محدودیت ظرفیت را مطرح نمایند، بازرسی کل کشور به این موضوع ورود و رسیدگی می‌کند.
وی هدف از ایجاد درگاه ملی مجوزها را ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضاهای طلایی دانست و گفت: شفاف‌سازی در انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به اینکه شرایط 4 هزار و 700 نوع فعالیت در درگاه ملّی مجوزها نیز فراهم شده است تصریح کرد: مجوزها شامل سه نوع خانگی، صنفی و فرآیند محور هستند که 550 نوع مجوزها ثبت محور هستند و در کمتر از سه روز صادر می‌شوند و نزدیک 3 هزار مجوز، صنفی یا پروانه کسب است و بقیه مجوزها فرآیند محور و یا مجوزهای سرمایه‌گذاری هستند که نیاز به استعلام از دستگاه‌های مربوطه دارند و زمان لازم برای این نوع مجوز از سه روزکاری تا حداکثر سه ماه (بسته به نوع فعالیت و سرمایه گذاری) است.
نژادمحمد عنوان کرد: تا به امروز 3 هزار و 760 مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی استان صادر شده است و این کار تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کارت ملّی، ارایه کدپستی و شناسه صنفی است و امکانی فراهم شده است تا از طریق اینترنت خانگی و مراجعه به میز خدمت موجود در اتاق‌ها و اتحادیه‌ها و یا از طریق گوشی‌های هوشمند، فعالین اقتصادی بتوانند در کمتر از 2 دقیقه با ثبت این اطلاعات، شناسه یکتا را دریافت کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1125513/25-اردیبهشت-آخرین-فرصت-دریافت-شناسه-یکتا
بستن   چاپ