ایرانیان جهان
افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 09:58:40
ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود.
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در 6 ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1125723/افتتاح-دفتر-نمایندگی-اتاق-مشترک-ایران-و-آلمان-در-خرمشهر
بستن   چاپ