ایرانیان جهان
سخنگوی کاخ‌سفید: پلوسی آمریکا را به خطر می‌اندازد
دوشنبه 2 دي 1398 - 09:56:45
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد ممانعت رئیس مجلس نمایندگان از ارسال پرونده استیضاح رئیس‌جمهور به سنا، به زیان این کشور است.
به گزارش پایگاه خبری هیل، «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد اقدام نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از رسیدن بند‌های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به سنا برای این کشور خطرناک است.
سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه خبری فاکس نیوز گفت: هیچ چیز مثبتی در جلوگیری پلوسی برای رسیدن بند‌های استیضاح به سنا، پس از تصویب هفته گذشته آن در مجلس نمایندگان، نمی‌بینم.
گریشام گفت: منظورم این است که این اقدامی خطرناک برای کشور است. فکر می‌کنم مردم آمریکا این را می‌دانند؛ بنابراین تصور می‌کنم این کار هیچ جنبه مثبتی ندارد.
به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس مجلس نمایندگان فکر می‌کند که پرونده استیضاح ضعیف است و مجلس سنا با اکثریت جمهوری خواهان بعید است که رئیس جمهور را در این پرونده محکوم کند. گریشام گفت او می‌داند که وقتی این (بند‌های استیضاح) به سنا برسد، مدارک و شاهدان واقعی نشان خواهند داد که رئیس جمهور هیچ اقدام اشتباهی را مرتکب نشده است. به همین علت پلوسی در حال حاضر سعی در نگه داشتن پرونده استیضاح در مجلس نمایندگان دارد.
گریشام گفت به نظر می‌رسد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان بدون هیچ دلیل کشور را به آشوب کشانده‌اند.
پس از آنکه بند‌های استیضاح ترامپ پنجشنبه گذشته با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بند‌ها در ماه ژانویه در سنا بررسی شود. اما پلوسی با تاخیر در ارسال بند‌های استیضاح ترامپ اعلام کرد سران سنا برای تعیین قوانین حاکم بر جلسه محاکمه رئیس جمهور و تعیین تکلیف در خصوص شاهدان احتمالی باید با هم ملاقات کنند. پس از آنکه نانسی پلوسی گفت تا زمانی که نداند چطور جمهوری خواهان می‌خواهند روند استیضاح ترامپ را مدیریت کنند، پرونده را به مجلس سنا نخواهد فرستاد، رئیس جمهور آمریکا نیز گفت خواهان یک استیضاح فوری در مجلس سناست.
رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: پس از آنکه دموکرات‌ها در قبال من در مجلس نمایندگان نه روند مناسبی طی کرده و نه وکیل و یا شاهدی ارائه دادند، اکنون می‌خواهند به سنا بگویند چطور جلسه محاکمه شان را مدیریت کند. من خواهان یک محاکمه فوری هستم.
ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبه‌روست. تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/112685/سخنگوی-کاخ‌سفید--پلوسی-آمریکا-را-به-خطر-می‌اندازد
بستن   چاپ