ایرانیان جهان
اردوغان: رویکرد ما در قبال لیبی تغییر نمی کند
دوشنبه 2 دی 1398 - 10:50:54 AM
ایرانیان جهان-
آنکارا- ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که توافق دریایی ترکیه با لیبی مغایر قوانین کشورمان و حقوق بین المللی نیست، تصریح کرد: ترکیه از اقدامات خود در سوریه و توافقش با لیبی صرف نظر نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در در استان ازمیت ترکیه گفت: اگر از رویکرد خود در قبال قبرس شمالی و لیبی صرف نظر کنیم، حتی یک ساحل جهت شنا یا ماهیگیری نیز برای ترکیه باقی نمی گذارند.
وی با بیان اینکه از سال 2022 به بعد سالانه یک فروند زیردریایی ترکیه به آب انداخته خواهد شد اظهار داشت: توافق دریایی ترکیه با لیبی مغایر قوانین کشورمان و حقوق بین المللی نیست. ترکیه از اقدامات خود در سوریه و توافقش با لیبی صرف نظر نخواهد کرد. 
اردوغان با اشاره به اینکه آنکارا در صورت لزوم، بعد نظامی حمایت از لیبی را افزایش داده و استفاده از هرگونه امکان زمینی، دریایی و هوایی را بررسی خواهد کرد افزود: سیاست پیش روی ترکیه، دخالت بدون اجازه در مناطقی که ربطی به ما ندارد و ایجاد دردسر با ورود به امور بزرگتر از توان خود نیست. هر کسی قصد انزوای ترکیه در جهان دارد و می خواهد کشورمان را در سواحل، محدود و منافع اقتصادی آن را غصب کند، جلو چشم ما ظاهر نشود.
از سوی دیگر وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی بر حمایت از مردم لیبی تا زمان برقراری صلح و امنیت در این کشور تاکید کرد.
خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه طی سخنانی در مراسم به آب انداختن زیردریایی «پیری رئیس» در کارگاه کشتی سازی «گولجوک» استان ازمیت گفت: در لیبی تا زمان برقراری صلح و امنیت در کنار برادران مان خواهیم ایستاد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/112707/اردوغان--رویکرد-ما-در-قبال-لیبی-تغییر-نمی-کند
بستن   چاپ