ایرانیان جهان
درخواست از رئیس جمهور برای افتتاح الکامپ 2018
دوشنبه 25 تیر 1397 - 7:16:06 AM
مهر
ایرانیان جهان- مهدی حیدری در نشست سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به برنامه های انجام شده برای برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (ایران الکامپ 2018) گفت: علاوه بر حضور شرکتها و فعالان صنف رایانه و کامپیوتر و شرکتهای استارتاپی، به الکامپ امسال دوبخش الکام ترندز و الکام گیمز هم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 6 تا 9 مردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می شود، ادامه داد: بخش الکام ترندز به موضوعاتی مانند اینترنت اشیا، شهر هوشمند و هوش مصنوعی اختصاص دارد و در کنار این سالن، سالنهای استارتاپ و الکام گیمز هم دیده شده که در مجموع فضایی بالغ بر 7 هزار متر مربع به این 3 بخش اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به رشد نسبی حضور استارتاپهای بومی در الکامپ نسبت به سال 94 گفت: طی این بازه زمانی، شمار استارتاپهای حاضر در نمایشگاه از 70 شرکت به 350 شرکت رسیده است و در مجموع 400 شرکت، گروه و نفر در این 3 بخش حضور می یابند. در این راستا 45 شرکت تولید کننده بازی نیز در بخش الکام گیمز حاضر خواهند بود.

حیدری ادامه داد: امسال با ایجاد «اتاق شتاب» در نمایشگاه الکامپ، فضایی برای مشاوره به استارتاپها و جذب سرمایه گذاری برای ایده ها در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه 25 هزار متر مربع از فضای نمایشگاهی نیز به شرکتهای داخلی و خارجی حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یافته است، افزود: بالغ بر 300 شرکت در این متراژ فضای نمایشگاهی، آخرین دستاوردها و خدمات خود را در این حوزه در معرض دید عموم قرار می دهند. پیش بینی می شود حدود 20 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور یابند.

مدیر اجرایی الکامپ 2018 گفت: در بخش سالن دولت الکترونیک نیز حضور سازمانها و دستگاههای دولتی با شعار «دولت همراه» در این نمایشگاه قطعی شده است و سازمان فناوری اطلاعات متولی این بخش است.

حیدری در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال محل این نمایشگاه به شهر آفتاب گفت: متولی این موضوع شرکت سهامی نمایشگاهها است و تا زمانی که از سوی این نهاد، موضوعی به ما ابلاغ نشده است، نمی توانیم در این خصوص موضعی بگیریم.

وی انتقال الکامپ به شهرآفتاب را نیازمند بررسی شرایط و وضعیت برگزاری این نمایشگاه توسط متولیان آن عنوان کرد و در مورد نحوه پرداخت تعرفه های ارزی ریالی شرکت در این نمایشگاه افزود: مقرر شده است که تمامی غرفه ها تعرفه های ارزی را معادل ریالی و نرخ مصوب دولتی پرداخت کنند.

حیدری در مراسم افتتاحیه گفت: پیگیر هستیم تا رئیس جمهور برای مراسم افتتاح نمایشگاه حضور داشته باشند و در این زمینه درخواست خود را داده ایم اما هنوز این موضوع و حضور سایر مدعوین قطعی نشده و تا هفته آینده قطعی و اعلام خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/11281/درخواست-از-رئیس-جمهور-برای-افتتاح-الکامپ-2018
بستن   چاپ