ایرانیان جهان
رای مهم ترین اتحادیه صنفی کارگری فرانسه به تعطیلی پالایشگاه کلیدی «گرانپویی»
سه شنبه 3 دی 1398 - 10:22:59 AM
ایرانیان جهان-اعضای مهم ترین اتحادیه صنفی کارگری در فرانسه در ادامه تحرکات اعتراضی به قانون جدید بازنشستگی دولت روز دوشنبه به توقف تولید در یکی از کلیدی ترین پالایشگاه های این کشور رای دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، با رای به توقف تولید در پالایشگاهی مهم که نیاز های پاریس، پایتخت و مناطق اطراف آن را تامین می کند جنبش اعتراضی و نیز اعتصاب های سراسری علیه اصلاح قانون بازنشستگی عملا وارد مرحله جدیدی می شود.
دولت فرانسه با اجرای طرح اصلاح نظام بازنشستگی قصد دارد مقررات سختگیرانه تری را در این زمینه برای کارکنان شرکت راه آهن ملی فرانسه و سازمان حمل و نقل پاریس به اجرا بگذارد. دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه همچنین در نظر دارد که همه فرانسوی ها، اعم از کارکنان بخش دولتی و خصوصی را ترغیب کند تا برای جلوگیری از کاهش مستمری دوران بازنشستگی شان به جای 62 سالگی در سن 64 سالگی بازنشسته شوند.
این تصمیم سبب شده تا بخش عمده ای از سیستم حمل و نقل فرانسه از دو هفته گذشته تاکنون در پی اعتصاب های فلج کننده دستخوش اختلالات کم سابقه ای شود و معترضان خشمگین در جریان تظاهرات پراکنده در پاریس و دیگر شهرهای این کشور با ماموران پلیس درگیر شوند.
اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که تاکنون کم ترین نرمش را در برابر درخواست های دولت برای پایان دادن به اعتصاب ها و تعلیق آن در طول تعطیلات پایان سال میلادی از خود نشان داده اینک و با رای روز دوشنبه زمینه توقف فعالیت یکی از مهم ترین پالایشگاه های نفت این کشور را فراهم کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/112925/رای-مهم-ترین-اتحادیه-صنفی-کارگری-فرانسه-به-تعطیلی-پالایشگاه-کلیدی-«گرانپویی»
بستن   چاپ