ایرانیان جهان
ساخت ابر آنتي بيوتيک از خاک
دوشنبه 22 دي 1393 - 1:26:00 PM
ايرنا
اغلب گونه هاي مقاوم باکتري جهان در خاک پنهان هستند، اما کمتر از يک درصد را مي توان در محيط آزمايشگاه توليد کرد و محققان مدت هاست که به دنبال روشي براي استفاده از 99 درصد ديگر هستند.

محققان دانشگاه «نورث ايسترن» با همکاري «موسسه فناوري ماساچوست» (MIT) ، دانشگاه «بوستون» و تيم هاي تحقيقاتي از انگليس و آلمان موفق به توليد اين ابر آنتي بيوتيک شدند.

محققان با استفاده از دستگاهي به نام iChip باکتري را در محيط طبيعي رشد دادند؛ اين دستگاه به محققان اجازه داد تا موجود تک سلولي را در محيط هاي طبيعي رشد دهند.

اين آنتي بيوتيک که Teixobactin نام دارد عملکرد متفاوتي نسبت به آنتي بيوتيک هاي متداول دارند و دانشمندان معتقدند که ميکروب ها به هيچ عنوان قادر به مقاومت در برابر آن نخواهند بود.

آزمايش باليني اين آنتي بيوتيک بر روي موش ها، به درمان عفونت هاي باکتريايي منجر شد و محققان قصد دارند در آينده آزمايش باليني بر روي انسان را نيز آغاز کنند.

«کيم لويس» از دانشگاه نورث ايسترن north eastern که رياست اين گروه تحقيقاتي را بر عهده داشت مي گويد: توليد طبيعي يک ترکيب، امکان ايجاد مقاومت توسط ميکروب را به حداقل مي رساند و معتقديم که اين آنتي بيوتيک داراي اين ويژگي منحصر بفرد است.

اين آنتي بيوتيک مي تواند ميکروارگانيسم هاي عامل ذات الريه، سل، عفونت استافيلوکوک (استاف)، عفونت خون و بسياري از انواع ديگر عفونت را از بين ببرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1131/ساخت-ابر-آنتي-بيوتيک-از-خاک
بستن   چاپ