ایرانیان جهان
آشنایی با برنامه ریزی هلند برای ورزش شهری
چهارشنبه 4 دی 1398 - 10:38:14 AM
ایرانیان جهان-دولت هلند قصد دارد تا داشتن سبک زندگی سالم را روز به روز برای مردمش ساده تر کند. برای مثال برنامه هایی در نظر گرفته شده است تا مکان های نزدیک به خانه ها و محل کار افراد برای فعالیت های ورزشی تعبیه شود. جبه گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، دولت هلند قصد دارد تا داشتن سبک زندگی سالم را روز به روز برای مردمش ساده تر کند. برای مثال برنامه هایی در نظر گرفته شده است تا مکان های نزدیک به خانه ها و محل کار افراد برای فعالیت های ورزشی تعبیه شود تا به همین منظور فعالیت های فیزیکی با سبک زندگی هلندی ها ترکیب شود. به همین منظور، این دولت از پنج محرک استفاده می کند:
1- مشوقان ورزشی در محلات
این افراد که توسط دولت به کار گرفته می شوند، وظیفه دارند تا افراد همه سنین را به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن تشویق کنند. این مشوقان نه تنها در باشگاه های ورزشی، بلکه حتی در مکان های عمومی دیگری مثل مدارس و دانشگاه ها و حتی بخش های درمانی نیز سعی می کنند فرهنگ زندگی سالم را ترویج دهند. به منظور کارکرد بهتر این مشوقان، حتی ردیف های اختصاصی در بودجه شهری نیز در نظر گرفته شده است.
2- انگیزه بخشی ورزشی
کمک های مالی که مخصوص باشگاه ها و مراکز ورزشی است برای افراد کم تحرک فرصت خوبی در جهت برنامه ریزی ورزشی را فراهم می کند. مسئله اصلی در این رابطه توجه به این نکته است که این افراد کم تحرک باید در کنار دوستان و آشنایان خود اقدام به شرکت در فعالیت های فیزیکی کنند.
البته این پروژه کمک مالی تنها به گروه افراد کم تحرک محدود نمی شود و کودکان دارای اضافه وزن و جوانانی که در محله های کم درآمد زندگی می کنند نیز می توانند از خدمات مربوط به این پروژه بهره ببرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/113263/آشنایی-با-برنامه-ریزی-هلند-برای-ورزش-شهری
بستن   چاپ