ایرانیان جهان
بازدید و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی در کیش
دوشنبه 9 دي 1398 - 08:24:22
ایرانیان جهان - تعداد یک هزار و 355 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع غذا و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت کیش انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که کنترل های بهداشتی اماکن عمومی در سلامت جمعی نقش موثری ایفا می کند، افزود: بازرسان بهداشت 24مورد نمونه برداری میکربی از آب، 5مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،27 مورد نمونه برداری از نان ، 974 مورد صدورکارت بهداشتی، صدور 42 مورد صلاحیت بهداشتی، معرفی 5 متخلف به دادگاه و پلمپ یک مرکز در آذر سال 98را گزارش کردند.
رضانیا افزود: بازرسان بهداشت محیط کیش در بازه زمانی 30 روزه آذر 950 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی و9 مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک انجام دادند.
وی تا کید کرد:سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت به صورت شبانه ‌‌روزی آماده دریافت گزارش ‌‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی است که در همین راستا در آذرسال 98 به 17مورد شکایت رسیدگی شده است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در این بازدیدها ، ضمن آموزش و تذکرهای لازم به متصدیان، یک واحد صنفی متخلف نیز پلمپ و مقدار 100 کیلو مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد: با توجه به اهمیت نظارت بهداشتی در مراحل تولید و عرضه مواد غذایی و در راستای ارتقا سطح سلامت مصرف‌کنندگان، بازرسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش با استفاده از تجهیزات قابل حمل کنترل مواد غذایی،1335مورد سنجش دما با دماسنج لیزری و نفوذی،62مورد تعیین سلامت روغن مصرفی و 38مورد شوری سنج وسنجش ph نان، به کنترل مواد غذایی در کیش اقدام کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/115697/بازدید-و-کنترل-بهداشتی-مراکز-تهیه-و-توزیع-غذا-و-اماکن-عمومی-در-کیش
بستن   چاپ