ایرانیان جهان
سوتی بزرگ دولت انگلیس
دوشنبه 9 دي 1398 - 08:29:46
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / یک وب‌سایت دولتی انگلیس در اشتباهی بزرگ آدرس دقیق بیش از هزار نفر از نامزد‌های دریافت جایزه «افتخارات سال نو» در سال 2020 را در دسترس عموم قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت انگلیس در اشتباهی بزرگ آدرس دقیق بیش از هزار نفر از نامزدهای دریافت جایزه «افتخارات سال نو» 2020 را در دسترس عموم قرار داد که در میان آنها افراد سرشناس بسیاری از جمله هنرمندان، ورزشکاران و آشپزان معروف وجود دارد.
فهرست دریافت‌کنندگان جایزه «افتخارات سال نو» که حاوی اطلاعات مربوط به کد پستی و آدرس منزل همه افراد بود در یک وب‌سایت دولتی منتشر شد و هر بازدیدکننده می‌توانست آن را به صورت کامل دانلود کند. افراد سرشناسی از جمله چندین سیاستمدار ارشد، افسران ارشد پلیس، هنرمندان و ورزشکاران انگلیس در این فهرست حضور داشتند.
سخنگوی دفتر کابینه دولت انگلیس در این خصوص گفت: «یک نسخه از فهرست افتخارات سال نو که حاوی آدرس نامزدهاست به اشتباه منتشر شد. اطلاعات به سرعت حذف شدند. از همه کسانی که از این اتفاق متاثر شدند عذرخواهی می‌کنیم و درحال بررسی مسئله هستیم و آن را به دفتر کمیساریای اطلاعاتی ارجاع داده‌ایم.»
«سیلکی کارلو» مدیر گروه حریم خصوصی «بیگ برادر واچ» در این خصوص به روزنامه ایندیپندنت گفت: «بسیار نگران کننده است که ببینیم دولت دارای اصول اولیه حافظت از داده‌ها نیست و افرادی که بالاترین افتخارات را دریافت می‌کنند به این دلیل در معرض خطر قرار می‌گیرند.» او در ادامه افزود: «این یک اشتباه ناشایست و غیرقابل قبول است.»
این نخستین بار نیست که اطلاعات افراد در انگلیس لو می‌رود؛ در ماه ژوئیه دفتر کمیساریای اطلاعاتی این کشور اعلام کرد شرکت «بریتیش ایرویز» را 183 میلیون پوند به دلیل درز اطلاعات جریمه خواهد کرد. چنانچه مراحل قانونی این تصمیم طی شود این بزرگترین مجازاتی خواهد بود که از سوی دفتر کمیساریای اطلاعاتی انگلیس تا به حال اعمال شده است. پس از آن این دفتر اعلام کرد قصد دارد هتل زنجیره‌ای ماریوت را به دلیل آنکه معلوم شد حریم اطلاعاتی مهمانان خود را نقض می‌کرده و به اطلاعات خصوصی حدود 339 میلیون نفر دسترسی پیدا کرده است 99 میلیون پوند جریمه کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/115796/سوتی-بزرگ-دولت-انگلیس
بستن   چاپ