ایرانیان جهان
بیانیه مرکل ومکرون درباره تبادل زندانیان در شرق اوکراین
دوشنبه 9 دي 1398 - 08:29:50
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان از تبادل زندانی میان اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور استقبال کردند.
به نقل از رویترز، رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان از تبادل زندانی میان دولت اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور استقبال کردند.
امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک که از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد، اعلام کردند: موضوع تبادل زندانیانی که امروز کامل شد، اقدامی بشردوستانه بود که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت.
بیانیه مشترک رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در این خصوص می‌افزاید: در ادامه تصمیماتی که در نشست پاریس اتخاذ شد، اکنون باید اجرای کامل آتش‌بس تحقق یابد.
در حالیکه تبادل زندانیان میان اوکراین و جدایی‌طلبان دونباس در شرق این کشور به اتمام رسیده است، ولادیمیر زلسنکی رئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی پیش اعلام کرد: تمامی اسرای باقیمانده از درگیری‌های 5 ساله مبادله شده‌اند.
این در حالیست که ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از آغاز اجرای طرح مبادله زندانیان میان دولت اوکراین و جدایی طلبان خبر داده بود.
بر اساس این طرح، دونتسک و لوهانسک 87 زندانی را در برابر 55 زندانی اوکراینی مورد تبادل قرار دادند.
گفتنی است، روند تبادل زندانیان پس از دیدار ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی رؤسای جمهوری روسیه و اوکراین در 9 سپتامبر آغاز شد و قرار است ادامه یابد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/115800/بیانیه-مرکل-ومکرون-درباره-تبادل-زندانیان-در-شرق-اوکراین
بستن   چاپ