ایرانیان جهان
ازسرگیری فعالیت سفارت پاکستان در افغانستان
دوشنبه 9 دي 1398 - 13:13:43
ایرانیان جهان - صدا و سیما / به دنبال اقدامات دولت افغانستان برای تامین امنیت دیپلمات های پاکستانی در کابل ، سفارت پاکستان در این شهر فعالیت های خود را از سر گرفت.
روزنامه نوای وقت نوشت وزارت امور خارجه پاکستان از تحقق شروط خود توسط دولت کابل و از سرگیری فعالیت سفارت این کشور در افغانستان خبر داد.
این وزارتخانه تاکید کرد: به دنبال تامین امنیت دیپلمات‌های پاکستانی و توقف روند مزاحمت برای این دیپلمات ها توسط خودروهای ناشناس و مشکوک در خیابان های کابل ، فعالیت‌های سفارت پاکستان در افغانستان به طور کامل از سر گرفته شد.
بر این اساس فعالیت‌های بخش کنسولی و صدور روادید سفارت پاکستان در افغانستان که از دو ماه پیش تعطیل شده بود از روز گذشته مجددا آغاز شده است.
بسته شدن سفارت پاکستان در افغانستان سبب بروز تنش‌های زیادی در روابط دو کشور شده بود به گونه ای که اسلام آباد چند بار کاردار سفارت افغانستان را احضار کرده و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرده بود.
دیپلمات‌های پاکستانی اعلام کرده بودند افرادی مشکوک در خارج از ساختمان سفارت با ایجاد مزاحمت ، آنها را در مسیرهایشان تعقیب می‌کنند.
دولت افغانستان نیز فعالیت کنسولگری این کشور در شهر پیشاور پاکستان را که پنجاه روز پیش در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی پاکستانی به یک مرکز تجاری اتباع افغان به نام "افغان مارکیت" متوقف شده بود ، مجددا آغاز کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/115987/ازسرگیری-فعالیت-سفارت-پاکستان-در-افغانستان
بستن   چاپ