ایرانیان جهان
سخنرانی مرکل به مناسبت سال جدید میلادی
سه شنبه 10 دي 1398 - 11:51:50
ایرانیان جهان - تسنیم / آنگل مرکل در پانزدهمین سخنرانی خود در سمت صدر اعظم آلمان به مناسبت سال نوی میلادی و شروع یک دهه جدید به ویژه بر لزوم مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.
به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نوی میلادی و شروع دهه‌ای جدید شهروندان را به شجاعت، اعتماد به نفس و تفکرات جدید فراخوانده و گفت: دهه 20 می تواند سال های خوبی باشد. بگذارید ما یک بار دیگر خود را با آنچه می توانیم غافلگیر کنیم. آلمان باید برای این منظور از نقاط قوت خود استفاده کند و به ارتباطات خود اعتماد کند.
صدر اعظم آلمان همچنین به نسل جوان این کشور یک مبارزه قاطعانه با مسئله تغییرات آب و هوایی را وعده داده و گفت: صادقانه باید بگویم که من 65 سال سن دارم و شخصا دیگر همه عواقب دگرگونی های آب و هوایی در صورتی که عرصه سیاسی در این راستا کاری نکند را تجربه نخواهم کرد. این فرزندان و نوه های ما هستند که باید با عواقب آنچه ما امروز انجام می دهیم و یا از آن جلوگیری می کنیم زندگی کنند. بنابراین من تمام توان خود را به کار می گیرم تا آلمان سهم خود را از نظر زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی برای کنترل تغییرات آب و هوایی انجام دهد.
مرکل در بخش دیگری از سخنانش گرم شدن کره زمین را تهدیدی واقعی ارزیابی کرد که توسط مردم ایجاد شده است و در این باره گفت: پس ما باید همه امکانات انسانی را به کار گیریم تا بر این چالش انسانی غلبه کنیم. هنوز این امکان وجود دارد.
مرکل همچنین در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی بر چالش های پیشرفت های دیجیتالی که بر زندگی همه انسان ها در همه زمینه ها تاثیر می گذارد اشاره کرده و بخصوص در این راستا به دنیای کاری اشاره کرده و گفت: انسان ها باید همچنین در آینده یک شغل خوب و مطمئن و در پیری یک حقوق بازنشستگی مطمئن داشته باشند.
صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش از اتحادیه اروپا درخواست کرد که رای و صدای خود در دنیا را قدرتمندتر کند و در این باره گفت: آلمان سال آینده و در دوران ریاست دوره‌ای خود بر اتحادیه اروپا در این راستا تلاش خواهد کرد و به عنوان مثال اجلاس کشورهای عضو این اتحادیه با چین و دیداری با کشورهای آفریقایی را برگزار خواهد کرد.
مرکل همچنین تاکید کرد که همکاری با آفریقا به نفع ما است؛ زیرا تنها در صورتی که مردم شانس زندگی صلح آمیز و امن را داشته باشند فرار و مهاجرت ها کاهش می یابد.
مرکل همچنین از آن های که در آلمان مسئولیت سیاسی دارند و بخصوص سیاستمداران محلی تشکر کرده و گفت: محافظت از آن ها در برابر خشونت، نفرت، خصومت و نژادپرستی مانند هر کس دیگری وظیفه دولت است و ما نسبت به این وظیفه متعهد هستیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/116248/سخنرانی-مرکل-به-مناسبت-سال-جدید-میلادی
بستن   چاپ