ایرانیان جهان
رییس جمهوری فرانسه مقابل اعتراضات عقب نشینی نکرد
چهارشنبه 11 دی 1398 - 10:04:23 AM
ایرانیان جهان-رییس جمهوری فرانسه بامداد چهارشنبه در سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی برغم اعتراضات گسترده در این کشور اعلام کرد که متعهد به انجام کامل اصلاحات نظام بازنشستگی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برغم گذشت چند هفته از اعتراضات کارگران و اعتصاب اصناف حمل و نقل در سراسر فرانسه، امانوئل مکرون در پیام تلویزیونی گفت، اصلاحات نظام بازنشستگی انجام می شود و امیدوارم هر چه زودتر با رهبران اصناف در مورد این موضوع به توافق برسیم.
مکرون در ادامه به مسائل سیاست خارجی پرداخت و خاطرنشان کرد که پاریس خواهان رابطه محکم با انگلیس پس از اجرای تواق برگزیت است.
در حالی که اعتصاب ها علیه طرح جدید نظام بازنشستگی فرانسه به بیست و هفتمین روز خود رسیده است، شرکت راه آهن فرانسه اعلام کرد که در تعطیلات هفته اول سال نو میلادی دو سوم قطارهای تندرو فعال خواهند بود.
روزنامه «لزکو» فرانسه هم نوشت، در بیست و هفتمین روز از درگیری های اجتماعی علیه بازنگری در قانون بازنشستگی، امروز نیمی از قطارهای تندرو و قطارهای اکسپرس درحال سرویس دهی بودند، اما اختلال در حوزه حمل و نقل شهری پاریس همچنان ادامه دارد.
ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه چهارشنبه 20 آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل 42 برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد؛ اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.
بر اساس این طرح، فرانسوی های متولد پیش از سال 1975 مشمول این طرح نمی شوند و سن بازنشستگی از 62 به 64 سال افزایش می یابد. با این حال، معترضان به این طرح، از خواسته خود عقب نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه اجرای آن در دولت های آینده را دوچندان می کند.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/116491/رییس-جمهوری-فرانسه-مقابل-اعتراضات-عقب-نشینی-نکرد
بستن   چاپ