ایرانیان جهان
احتمال اعزام 4000 نظامی آمریکا به عراق
چهارشنبه 11 دي 1398 - 11:59:06
ایرانیان جهان - فارس / شبکه «فاکس نیوز» به نقل از مقام‌های آمریکا خبر داد، در بحبوحه ناآرامی‌ها در عراق احتمال اعزام و استقرار 4000 نظامی دیگر این کشور به منطقه غرب آسیا طی چند روز آینده وجود دارد.
ساعتی بعد از اعلامیه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) وزارت دفاع آمریکا درباره اعزام «750 سرباز آمریکایی به منطقه خاورمیانه» (غرب آسیا) در واکنش به حوادث عراق، یک رسانه آمریکایی از احتمال اعزام 4000 نظامی این کشور به منطقه ظرف روزهای آینده خبر داد.
با شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی در عراق به دنبال حمله هوایی روز یکشنبه واشنگتن علیه سازمان «الحشد الشعبی» که روز سه شنبه به برپایی تظاهرات بزرگ مردم عراق مقابل سفارت واشنگتن در بغداد انجامید، وزیر دفاع آمریکا از اعزام 750 نظامی این کشور به منطقه خبر داد.
پیش از اظهارات وزیر دفاع آمریکا، برخی مقام‌های این کشور به رسانه‌ها گفته بودند، پنتاگون قصد دارد 700 نیروی نظامی دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) مستقر کند (جزئیات بیشتر).
در ادامه گزارش‌ها درباره تحرکات آمریکایی‌ها برای مقابله با اعتراضات ضد آمریکایی بعد از شهادت دستکم 28 نفر از نیروهای الحشد الشعبی و جراحت 51 نفر از آنها، یک رسانه نزدیک به دولت آمریکا و شبکه مورد علاقه دونالد ترامپ، از احتمال اعزام 4000 نظامی آمریکایی به منطقه خبر داده است.
شبکه فاکس نیوز در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد، در بحبوحه ناآرامی‌های عراق، احتمال استقرار حدود 4000 نظامی دیگر آمریکایی در خاورمیانه (غرب آسیا) وجود دارد.
طبق این گزارش، پیشتر بیش از 100 تفنگدار دریایی آمریکا روز گذشته برای کمک به امنیت سفارت آمریکا در عراق وارد سفارتخانه شدند و به تیپ هشتاد و دوم لشکر ارتش آمریکا در کویت برای استقرار فوری در بغداد فرمان آماده باش داده شده است.
به مقام‌های این تیپ ویژه آمریکایی که دارای 4000 نیرو است، دستور داده شده است که طی روزهای آینده هر لحظه برای اعزام آمادگی داشته باشند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/116538/احتمال-اعزام-4000-نظامی-آمریکا-به-عراق
بستن   چاپ