ایرانیان جهان
پیش‌بینی سی‌ان‌ان درباره تحولات سال 2020 برای آمریکا
پنجشنبه 12 دي 1398 - 09:46:19
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارشی به تحلیل بخشی از پیش‌بینی خود درباره تحولات سال 2020 پرداخت.
«کریستین امان پور» مجری و خبرنگار سی ان ان درباره پیش بینی خود از تحولات سال 2020 گفت نگرانی اروپایی‌ها این است که با گرایش آمریکا به سمت اقیانوس آرام و سرگرم شدن این کشور به چین به عنوان رقیبی اصلی که تلاش می‌کند پیش بیفتد، عمده‌ترین عضو ناتو را از دست بدهند و بازنده این میدان باشند.
امان پور درباره چالش‌های پیش‌روی آمریکا در سیاست خارجی خود در قبال روسیه در سال جدید میلادی گفت: باور دارم موضوعی بسیار مهم است زیرا در آمریکا به این مساله به چشم موضوعی داخلی نگاه می‌شود زیرا پیامد‌ها و تاثیرات سیاست خارجی در این خصوص بسیار بالاست. علت هم این است که اوکراین متحد آمریکاست و به نظر می‌رسد که این کشور در برابر کمک‌های حیاتی آمریکا به این کشور برای یک "لطف سیاسی" به گروگان گرفته شده بود. از دیگر سو باید این را نیز در نظر داشته باشیم که روسیه به تمامیت ارضی اوکراین تجاوز کرده است (!) که برای ما نیز دشمن به شمار می‌آید؛ در واقع رئیس جمهور پوتین نه تنها دشمن آمریکا بلکه دشمن همه نهاد‌های غربی به شمار می‌آید. برای همین هم مبارزه با روسیه در شرق اوکراین در سال 2020 و سال‌های بعد از آن برای اوکراینی‌ها بسیار اهمیت خواهد داشت.
امان پور درباره فراز و فرود‌هایی که در روابط آمریکا و کره شمالی روی داده است، درباره تغییرات اخیر در روابط دو طرف در شروع سال 2020 و احتمال از سرگیری برنامه اتمی این کشور گفت: ما در سال‌های دو هزار و هجده و نوزده نشست‌هایی را که در سنگاپور و هانوی بین رئیس جمهور ترامپ و کیم جونگ اون برگزار شد، پوشش دادیم. این مساله بار دیگر نشان داد که حتی با بهترین اراده ها، بدون داشتن طرحی جامع و مذاکره بر سر جزئیات، نمی‌توان پیروز شد. نمی‌توان فقط ادعا داشت که من بهترین معامله کننده دنیا هستم و این کار را انجام می‌دهم، زیرا دیدیم که چنین اتفاقی روی نداد و باعث نشد که آن‌ها به عاری سازی هسته‌ای تن بدهند. همانطور که خودشان نیز گفته اند، آن‌ها تا زمانی که اقدامی متقابل را شاهد نباشند دست به چنین کاری نمی‌زنند. این چیزی است می‌تواند با کره شمالی در حوزه مسائلی مانند تحریم‌ها یا هر چیز دیگر انجام داد ولی این چیزی نیست که فقط بین سران دو کشور انجام گیرد. حتی اگر این دو نفر تصمیم گیر باشند، باید برنامه تصمیم گیری نیز وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: این نیز خود درس بزرگی برای 2020 به شمار می‌آید؛ زمانی که می‌خواهید اقدامات بزرگی انجام دهید، باید آمادگی لازم ایجاد شده باشد و نشست در سطح ریاست جمهوری در واقع هدیه و انگیزه‌ای برای نزدیک‌تر شدن به توافق است نه اینکه خود شروع کننده‌ای برای توافق به شمار آید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/117502/پیش‌بینی-سی‌ان‌ان-درباره-تحولات-سال-2020-برای-آمریکا
بستن   چاپ