ایرانیان جهان
تشکر پامپئو از قطر بابت حمایت از آمریکا
پنجشنبه 12 دي 1398 - 10:31:37
ایرانیان جهان - فارس / وزیر خارجه ایالات متحده در تماس تلفنی با همتای قطری خود از موضع این کشور درباره تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد تشکر کرد.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به صورت تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود گفت‌وگو کرد.
طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو در این تماس تلفنی از همراهی قطر با واشنگتن در موضوع تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه این کشور در بغداد، قدردانی کرد.
بر این اساس، وزرای خارجه آمریکا و قطر همچنین درباره پاره‌ای از تحولات منطقه‌ای رایزنی کرده و بر لزوم تداوم تعاملات نزدیک جهت پیشبرد صلح و امنیت در منطقه تاکید کردند.
وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی، نوشت که بن‌عبدالرحمن و پامپئو درباره همکاری‌های دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و دیگر موضوعات مشترک صحبت کردند.
وزارت خارجه قطر روز گذشته در واکنش به اعتراضات مردم عراق به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور و تجمع مقابل سفارت این کشور در بغداد، «تلاش برای ورود به زور، به سفارت» را محکوم کرده بود.
پس از حمله یکشنبه‌شب (29 دسامبر-8 دی) جنگنده‌های آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی» و شهادت 28 عضو گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق»، دو روز بعد سه‌شنبه دهم دی، مردم پس از تشییع پیکر شهدا، مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند تا اعتراض خود را نشان بدهند.
به دلیل اقدام محافظان سفارت به شلیک نارنجک‌های دودزا و گاز اشک‌آور، بیش از شصت نفر مجروح و مصدوم شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/117514/تشکر-پامپئو-از-قطر-بابت-حمایت-از-آمریکا
بستن   چاپ