ایرانیان جهان
روزنامه کره شمالی: باید به تهدیدات، سریع و قدرتمند پاسخ دهیم و متکی به خود باشیم
شنبه 14 دي 1398 - 15:10:20
ایرانیان جهان - ایسنا / نشریه وابسته به حکومت کره شمالی در مطلبی با تاکید بر اینکه هر گونه تلاش برای خدشه دار کردن منزلت این کشور کمونیستی و تهدید حیات آن باید با یک حمله فوری و قدرتمند پاسخ داده شود ، خواستار تلاش‌های تمام عیاری برای تقویت قابلیت‌های نظامی آن شد.
به گزارش یونهاپ، اخیرا کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی هشدار داد که کشورش به زودی از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی خواهد کرد.
نشریه رسمی رودونگ سینمون، وابسته به حزب حاکم کره شمالی در سرمقاله‌ای نوشت: "باید به هر گونه اقدامی در راستای تجاوز به منزلت جمهوری ما و تهدید حیات آن با یک حمله قدرتمند و فوری پاسخ داد."
در ادامه این مطلب تصریح شد: "ما باید قدرت نظامی شکست ناپذیری را برای خود حفظ کرده و آن را تقویت کنیم. این محور ابتکار عمل تقویت دفاع ملی حزب ما است به این هدف که کسی دیگر جرات فکر کردن به استفاده از نیروی نظامی علیه ما نداشته باشد. ما باید همه منابع کشورمان را برای تقویت نظامی خود بکار بگیریم. "
این نشریه در ادامه این مطلب نوشت: "این احمقانه است که بر سر منزلت ملی خود و امنیت و آینده درخشان کشورمان به ازای غذا و پول معامله کنیم."
نشریه رودونگ سینمون خاطرنشان کرد: "در وضعیت فعلی، ادامه زندگی ما در زیر تحریم‌های اعمال شده از سوی قدرت‌های متخاصم امری اجتناب‌ناپذیر است. این احمقانه است که بر سر منزلت و امنیت ملی و پیشرفت پویا، توسعه و آینده درخشان خود به ازای دریافت برنج و پول معامله کنیم. "
در ادامه این مطلب آمده است: "تاریخ ثابت کرده که توسعه اقتصادی عادی بدون بی‌اثر کردن تحریم‌ها غیر ممکن است. ما شیوه خودمان را برای حل مشکلات‌مان در زمینه تامین مواد غذایی و پوشاک یافته‌ایم، هر چند که شاید نتوانیم از نقطه نظر اقتصادی همه چیز را عالی کنیم."
این نشریه با تاکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ایجاد یک اقتصاد خوداتکا در کره شمالی عنوان کرد: "رقم زدن یک تحول پیشرو در راستای مقابله با تحریم‌ها تبدیل به یک نزاع قالب برای ما خواهد شد."
نشریه رسمی وابسته به حکومت کره شمالی در ادامه خاطرنشان کرد، این کشور کمونیستی قصد ندارد صرفا به دنبال برداشتن تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه خود برود و به جایش قصد غلبه بر مشکلات خود از طریق اتکا به خودش را دارد.
این روزنامه عنوان کرد: "داشتن توهم صلح کردن با دشمنان منجر به خود نابودی شده و کشور کره شمالی وابسته به کاهش تحریم‌ها نیست."
در این مطلب نوشته شد: "پیونگ یانگ در راستای یافتن راه‌های بی اثر کردن این تحریم‌ها به جای انتظار برای لغو آنها تلاش خواهد کرد."

http://www.ilandnews.ir/fa/News/117858/روزنامه-کره-شمالی--باید-به-تهدیدات،-سریع-و-قدرتمند-پاسخ-دهیم-و-متکی-به-خود-باشیم
بستن   چاپ