ایرانیان جهان
آلمان خود را برای خروج ناگهانی از عراق آماده می کند
سه شنبه 17 دی 1398 - 9:35:01 AM
ایرانیان جهان-
یک رسانه آلمانی با استناد به سخنان مقامات این کشور نوشت که بعد از مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای بیگانه از این کشور ارتش آلمان خود را برای خروج ناگهانی از عراق آماده می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از"ان تی وی" آلمان، پارلمان عراق قطعنامه خروج نیروهای بیگانه از کشورش را بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا تصویب کرده است. حالا ارتش آلمان خود را برای پایان ناگهانی ماموریت آموزشی ارتش در عراق آماده می کند. برلین تلاش می کند آنچه را در این شرایط می تواند حفظ کند نجات دهد.
به این ترتیب بعد از اینکه پارلمان عراق خواستار خروج همه نیروهای خارجی از این کشور شده است، ارتش آلمان خود را برای خروج ناگهانی از این کشور آماده می کند.
سخنگوی وزارت دفاع آلمان در سخنانی در برلین گفته است که ما در حال حاضر همه گزینه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم در صورت لزوم نیروهای آلمانی را سریع تر برگردانیم. در حال حاضر حدود 120 سرباز آلمانی مستقر در این کشور اردوگاه ها را ترک نمی کنند. عملیات آموزشی نیروهای آلمانی هم فعلا به حال تعلیق درآمده است. البته دولت آلمان می خواهد عراق را برای پیشبرد ائتلاف ضد داعش متقاعد کند.
"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم این مسئله را آشکار کرده است که ارتش آلمان بر خلاف خواست دولت عراق در این کشور باقی نخواهد ماند. به گفته وی ما هر تصمیمی را که دوات عراق درباره حضور نیروهای بیگانه اتخاذ کند می پذیریم.
همچنین یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم درباره عملیات ارتش آلمان در عراق گفته است که ما نمی خواهیم به کسی چیزی را تحمیل کنیم. وی در عین حال بازگشت نیروهای خارجی از عراق را را اقدامی غلط ارزیابی کرد.
وی تاکید کرد که داعش همچنان در بخش های وسیعی از این منطقه شکست نخورده است و همچنین یک تهدید جدی است. بازگشت نیروهای خارجی خطر بی ثباتی های جدید را ایجاد می کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/118361/آلمان-خود-را-برای-خروج-ناگهانی-از-عراق-آماده-می-کند
بستن   چاپ